Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

المپیک زمستانی 2022 بیجینگ؛ جاپان هم تحریم کرد

© Sputnik / Zhao WenhaoПрезентация официальных талисманов Олимпиады и Паралимпиады 2022 в Пекине
Презентация официальных талисманов Олимпиады и Паралимпиады 2022 в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
کشور جاپان هم مثل آمریکا، کانادا و آسترالیا اقدام به تحریم دیپلوماتیک بازی‌های المپیک زمستانی 2022 بیجینگ کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد دولت جاپان به استثنای سیکو هاشیموتو در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو شرکت نخواهند کرد.
یاسوهیرو یاماشیتا، رییس کمیته المپیک جاپان و کازویوکی موری، رییس کمیته پارالمپیک جاپان نیز به بیجینگ سفر خواهند کرد.
تحریم دیپلماتیک شامل ورزشکاران جاپانی نمی‌شود که مانند ورزشکاران کشورهای دیگر در بازی‌ها شرکت خواهند کرد ولی مقامات سیاسی این کشورها نیز مانند مقامات سیاسی کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نخواهند کرد.
بر اساس گزارش‌ها، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر جاپان تصمیم گرفت برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به روابط با چین، اعلامیه رسمی انجام ندهد.
هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه نیز از خواندن تحریم دیپلماتیک خودداری کرد و مدعی شد که تصمیم برای اعزام نکردن مقامات دولتی به بیجینگ مدت خاصی ندارد.
ایالات متحده امریکا، بریتانیا، کانادا، آسترالیا، نیوزیلند و لیتوانیا همگی تصمیم گرفته‌اند تا بازی‌های المپیک زمستانی را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر چین تحریم کنند.
بایکوت‌ها از سوی دیگر رهبران جهان، از جمله امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، مورد انتقاد قرار گرفته است.
امانوئل ماکرون تایید کرده‌ است که فرانسه به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی بیجینگ 2022 نخواهد پیوست و این اقدام که توسط سایر کشورها از جمله آمریکا اعمال شده است را "نمادین" و "بی‌اهمیت" تلقی کرد.
براساس گزارش بی‌بی‌سی، ماکرون اظهار کرد که وی اعتقادی به سیاسی کردن بازی‌های المپیک زمستانی 2022 ندارد و خواستار اقداماتی است که "تاثیر مفید" داشته باشد.
المپیک زمستانی 2022 در ماه دلو در بیجینگ برگزار می‌شود تا این شهر اولین شهری باشد که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی بوده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала