بیرون کردن شماری از کارمندان بانک جهانی از سوی گروه طالبان

© رخنامه وزارت امور داخله دستگیری یک شبکه عرضه کننده مواد مخدر با میلیون ها افغانی 
دستگیری یک شبکه عرضه کننده مواد مخدر با میلیون ها افغانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
گروه طالبان شماری از کارمندان بانک جهانی را به دلیل نداشتن پول برای تنخواه شان بیرون کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع به استناد به نامه وزارت بازسازی و انکشاف دهات افغانستان گفته است، که وزارت بازسازی و انکشاف دهات افغانستان شماری از کارمندان بانک جهانی را که در این اداره کار می کردند به دلیل کمبود پول برای تنخواه شان بیرون کرده است.
این مقام بانک جهانی که در وزارت بازسازی و انکشاف دهات افغانستان کار می کند، گفت: "بلی، من این نامه را دیدم. تعداد کارمندان قراردادی بانک جهانی که شمار شان به 15000 نفر می رسد. سرنوشت آنها هنوز مشخص نیست. طالبان پاسخ دادند که آنها در سال مالی جدید قادر به پرداخت حقوق نخواهند بود. منتظر پاسخ جهانیان هستیم".
دستگیری یک شبکه عرضه کننده مواد مخدر با میلیون ها افغانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
کاهش تنخواه کارمندان بلند رتبه و استادان دانشگاه ها
درعین حال گزارش نشده است که چه تعداد مشخص از کارمندان اخراج شده اند. همچنین دفتر سیاسی طالبان خاطرنشان کرده است، که کمیسیون مشترکی ایجاد خواهد شد که به ویژه شامل بانک مرکزی افغانستان و نیز بانک جهانی می شود که به موضوع پرداختی ها به کارمندان اخراجی رسیدگی خواهد کرد.
بسیاری از افغانستانی ها از جمله کارمندان ملکی، کارکنان سازمان ملل و بانک جهانی، آموزش و پرورش و کارمندان بهداشتی ماه هاست که حقوق دریافت نکرده اند. صدها داکتر و کارمند شرکت برق افغانستان در اعتراض به تأخیر معاشات در کابل تظاهرات کردند.
در همین حال، امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان گفته است، که تاخیر در پرداخت ها حدود نیم میلیون کارمند دولتی را تحت تاثیر قرار داده است. بانک جهانی که صندوق بازسازی این کشور را مدیریت می کند، برای مبارزه با بحران بشردوستانه در افغانستان، از اختصاص 280 میلیون دالر به ساختارهای سازمان ملل برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان خبر داد. دریافت کنندگان این کمک ها یونیسف و برنامه جهانی غذای سازمان ملل هستند که تا پایان ماه دسامبر به ترتیب 100 و 180 میلیون دالر دریافت خواهند کرد.
یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه اگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در اولین حکومت طالبان وزیر امور خارجه بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала