قهوه "بدترین دشمن" خون نامیده شد

© Depositphotos.com / AntonMatyukhaЖенщина с чашкой кофе и завтраком на столе
Женщина с чашкой кофе и завтраком на столе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
یک متخصص هماتولوژی از قهوه به عنوان یک "غلیظ کننده" خون نام برد و مصرف بیش از حد این نوشیدنی را برای بدن خطرناک دانست.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری اوسیف، متخصص هماتولوژی می‌گوید که عادات غذایی نادرست، و همچنین مصرف بیش از حد قهوه و الکل باعث غلظت خون شده و در نتیجه لخته شدن خون را در پی خواهد داشت.
به عقیده این متخصص، یک رژیم غذایی نامتعادل، که عمدتاً از کربوهیدرات ها و غذاهای چرب تشکیل شده است، می تواند منجر به چنین نتایجی شود.
به گفته این پزشک، مصرف بیش از حد الکل نیز نتایج خوبی در پی ندارد. الکل فقط در مقادیر بسیار ناچیز بی‌خطر است و می تواند خون را رقیق کند. این متخصص یادآور شد که نباید بیش از 30 گرم ودکا یا 100 گرم شراب قرمز در روز نوشید.
این متخصص، قهوه را "بدترین دشمن" خون نامید و همچنین توصیه کرد که پس از افزایش ویسکوزیته یا غلظت مایع بدن، در مصرف لبنیات نیز باید مراقب بود. علاوه بر این، او تاکید کرد که از سیگار کشیدن که باعث تصلب شرایین می شود نیز باید خودداری شود، زیرا نیکوتین رگ های خونی را منقبض می کند و خطر ترومبوز را افزایش می دهد.
پیش از این، پزشکان گفته بودند که ترومبوز به یکی از شایع ترین پیامدهای پس از ابتلا به کرونا تبدیل شده است که حتی پس از بهبودی بیمار می توانند منجر به سکته مغزی و حملات قلبی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала