چین: آمریکا و ناتو مسئولین وضعیت حاکم در افغانستان هستند

© AP Photo / Andy WongПредставитель МИД Китая Чжао Лицзянь
Представитель МИД Китая Чжао Лицзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین آمریکا و ناتو را مسببین اوضاع کنونی افغانستان دانست و خواستار آزاد سازی هرچه زودتر دارایی های افغانستان شد./
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که آمریکا و ناتو باید در مورد آنچه انجام داده اند، تامل کنند، دارایی های فرامرزی افغانستان را بی معطلی آزاد کنند، جامعه جهانی را در کمک به بهبود اقتصاد افغانستان و دستیابی این کشور به توسعه یاری رسانند و در رفع مشکلات پیش روی مردم افغانستان مشارکت داشته باشند.
او با اشاره به تصویب قطعنامه 2615 شورای امنیت که امکان ارائه کمک های بشر دوستانه به افغانستان را فراهم می کند، تاکید کرد که چین به عنوان یک کشور دوست افغانستان، اوضاع بشردوستانه این کشور را پیگیری می کند و آماده همکاری برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آن از شیوه های مختلف است.
آغاز روند انتقال کمک‌‌های بشری چین به سرتاسر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
آغاز روند انتقال کمک‌‌های بشردوستانۀ چین به سرتاسر افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود:چین از سازمان ملل در ایفای نقش هماهنگ کنندگی بیشتر حمایت می کند و از همه شرکای بین المللی می خواهد کمک های خود به افغانستان را افزایش دهند.
ژائو لیجیان در پایان یادآور شد: چین همواره معتقد است کمک های بشردوستانه به افغانستان، ناقض قطعنامه های شورای امنیت نیست. این کمک ها نباید تحت هیچ شرایطی مشروط و سیاسی شود وما باید درک کنیم که از ماه آگست سال جاری، تغییرات عمیقی در افغانستان رخ داده است و 39 میلیون نفر در این کشور با بحران انسانی دست به گریبان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала