Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قانون جدید در بریتانیا: توهین‌کنندگان نژادی تا سال زندانی می‌شوند"

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر درگیری هواداران فوتبال
درگیری هواداران فوتبال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2021
عضو شوید
نژادپرستی و سوء استفاده آنلاین مرتبط با فوتبال باعث می شود مجرمان تا 10 سال از حضور در مسابقات در انگلیس و ولز محروم شوند.
به گزارش اسپوتنیک؛ افرادی که نژادپرستی آنلاین یا توهین می‌کنند؛ طبق قانون جدید پیشنهادی، با حکم‌های تا 10 سال ممنوعیت از فوتبال روبرو می‌شوند.

پریتی پاتل وزیر داخله بریتانیا در مورد قانون جدید گفت: "نژادپرستی غیرقابل قبول است و برای مدت طولانی فوتبال با این تعصب شرم آور خدشه دار شده است. کسانی که مسئول توهین نژادپرستانه آنلاین هستند باید مجازات شوند. تغییرات قانونی که من اعلام می‌کنم باعث می‌شود که آنها از حضور در مسابقات فوتبال منع شوند. نژادپرستی و توهین‌های آنلاین مرتبط با فوتبال باعث می‌شود مجرمان تا 10 سال از حضور در مسابقات در انگلیس و ولز محروم شوند."

ممنوعیت فوتبالی در حال حاضر تنها در قانون قبلی برای افرادی که به دلیل خشونت، بی نظمی و شعارهای نژادپرستانه یا همجنسگرا هراسی محکوم شده‌اند، اعمال می‌شود.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که برخی از بازیکنان سیاهپوست انگلیس پس از فینال یورو 2020 در تابستان مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفتند و نخست وزیر متعهد شد که علیه توهین کنندگان آنلاین اقدام قاطعانه‌ای انجام خواهد داد.
انتظار می رود قانون جدید به شکل اصلاحیه‌ای در لایحه پولیس، جنایات، احکام و دادگاه‌ها باشد و در اوایل سال جدید ارائه شود.

وزیر داخله بریتانیا افزود: "در تابستان امسال شاهد بازی زیبا بودیم که با نژادپرستی شرم‌آور، توهین‌های آنلاین که پشت صفحه مبایل پنهان شده بودند و فوتبالیست‌های ما را توهین می‌کردند، خدشه‌دار شد. نژادپرستی غیرقابل قبول است و برای مدت طولانی فوتبال با این تعصب شرم آور خدشه‌دار شده است."

وی اضافه کرد: "کسانی که مسئول توهین وحشتناک نژادپرستانه آنلاین هستند باید مجازات شوند. تغییرات قانونی که من اعلام می‌کنم باعث می‌شود که آنها از حضور در مسابقات فوتبال منع شوند."

در حال حاضر 1300 حکم ممنوعیت فوتبال در سراسر انگلیس و ولز وجود دارد که افراد را از حضور در مسابقات فوتبال به مدت 3 تا 10 سال منع می‌کند.
آنها یا به دنبال محکومیت برای یک تخلف مرتبط با فوتبال یا پس از شکایت یک نیروی پولیس محلی، پولیس حمل و نقل بریتانیا یا سرویس دادستانی تاج صادر می‌شوند.
این آژانس‌ها می‌توانند برای صدور حکمی در رابطه با فردی که در هر زمان باعث خشونت یا بی‌نظمی مرتبط با فوتبال شده یا در آن نقش داشته، درخواستی به دادگاه ارائه کنند، چه در بریتانیا و چه در جاهای دیگر.
نقض حکم ممنوعیت فوتبال یک جرم کیفری است و مجازات آن حداکثر شش ماه حبس، جزای نقدی نامحدود یا هر دو است. علاوه بر این، ممکن است دستور دیگری نیز اعمال شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала