Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کانته‌ی رانگ‌نیک از مارسی می‌آید؛ چرا کامارا می‌تواند محور یونایتد مدرن باشد؟

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر Футбол. Лига Европы. Матч "Локомотив" - "Марсель"
Футбол. Лига Европы. Матч Локомотив - Марсель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2021
عضو شوید
منچستريونايتد خواهان جذب يک هافبک جديد در جنوری است و بوباکار کامارا مي تواند همان بازيکني باشد که شياطين سرخ به آن نياز دارند.
به گزارش اسپوتنیک، ماه گذشته، در حالي که تنها 8 دقيقه تا شروع ديدار منچستريونايتد مقابل چلسي در استمفوردبريج باقي بود، گري نويل که به عنوان خبرنگار اسکاي اسپورت در ورزشگاه حاضر بود، در توييتي نوشت:
بسياري از مردم به مايکل کريک براي کنار گذاشتن رونالدو و چينش چنين خط هافبکي انتقاد مي کنند. من احساس مي‌کنم سرمربي آينده در انتخاب اين تيم نقش داشته است.
نويل به نشستن کريستيانو رونالدو روي نيمکت اشاره مي‌کرد، تصميمي که باعث تعجب هواداران يونايتد و بيانگر ورود قريب الوقوع رالف رانگنيک بود. شياطين سرخ با عملکردي متفاوت به مصاف توماس توخل و تيم آماده اش رفتند و موفق هم بودند.
کنار گذاشتن رونالدو خبر غافلگير کننده اي بود، اما از نظر نويل، اين تصميمي بود که شخصي غير از مايکل کريک اتخاذ کرده است.
با اين حال، آن روز اولين نشانه هاي تغيير تيم بعد از دوران اوله گونار سولسشر را شاهد بوديم، تغييرات بسياري در حال شکل گيري بود. بازيکنان از جلو پرس مي کردند و به دنبال مجبور کردن حريف به انجام اشتباهات فردي بودند، تساوي مقال چلسي مسلماً نمايش کاملي از سوي بازيکنان نبود، اما گامي در مسير درست بود.
يک هفته بعد، تنها پس از چند روز تمرين تحت نظر رانگنيک، به نظر مي رسيد که بازيکنان ساعت ها و ساعت ها آن را تکرار کرده اند. آنها به بازيکنان کريستال پالاس فشار مي آوردند و اميدوار بودند که به محض اينکه توپ را از دست دادند، آنرا را پس بگيرند و طوري اينکار را انجام مي دادند که گويي در حال انجام بازي مرگ و زندگي هستند. اگر تا آن زمان بازي يونايتد را در اين فصل نديده بوديد، مطمئن مي شديد که آن‌ها در تمام فصل اين کار را انجام داده‌اند.
رانگنيک به اين شهرت دارد که مي‌خواهد تيم‌هايش سخت کار کنند و بر حريفان فشار بياورند، سرمربي آلماني از آنچه مي‌ديد خشنود بود.
براي پيشرفت اين سبک از بازي در الدترافورد، لازم است که رانگنيک اجازه داشته باشد بازيکناني متناسب با سيستم و سبک خود را به تيم اضافه کند. همانطور که منچستر ايونينگ نيوز در اوايل اين هفته گزارش داد، باشگاه آماده است تا از رانگنيک در پنجره نقل و انتقالات جنوری حمايت کند و يک هافبک نگه دارنده را به خدمت بگيرد تا در يکي از دو پست شماره 6در سيستم 4222 جديد يونايتد قرار گيرد.
يک هافبک دفاعي کلاس جهاني همان بازيکني است که مدت ها فقدان آن در الدترافورد حس مي شود. باشگاه مي خواست در تابستان گذشته چنين هافبکي به خدمت بگيرد، اما جذب ستاره هاي ديگر به اين معني بود که اين طرح متوقف شده است.
با اين حال، اکنون يونايتد آماده راه اندازي مجدد اين برنامه با پروفسور آلماني است. آمادو هايدارا، هافبک لايپزيگ مورد توجه باشگاه است، در حالي که دکلان رايس به عنوان هدف بلندمدت و اصلي آنها باقي مانده است.
اما با توجه به اينکه رانگنيک اکنون در حال تغيير سبک بازي يونايتد و فلسفه کلي باشگاه است، ممکن است سرخ‌ها از نظر قيمت کسي را بهتر از بوباکار کامارا، جوان مارسي پيدا نکنند. اين بازيکن 22 ساله در فرانسه همه را شگفت زده کرده و به عنوان يکي از هيجان انگيزترين و با استعدادترين بازيکنان نسل خود به عنوان يک هافبک نگه دارنده به حساب مي آيد.
او به خاطر سبک بازي خود با پرسينگ شديد و قدرت حفظ توپ بالا شهرت دارد، به اين معني که او براي سبک بازي رانگنيک و آنچه که سعي دارد در اولدترافورد اجرا کند عالي خواهد بود.
کامارا اغلب به عنوان هافبک دفاعي اي که مسئول متوقف کردن حملات حريف و سپس تحريک حملات مهاجمان خودي را برعهده دارد، نقش آفريني کرده است. او توانايي ارسال پاس هاي هوشمندانه براي خارج کردن تيم خود از فشار حريف را نيز داراست.
آمار سايت WhoScored نشان مي دهد که چقدر کامارا در نقش هافبک نگه دارنده تاثيرگذار است. در اين فصل لوشامپيونه، کامارا فرانسوي که هنوز موفق به انجام بازي ملي براي تيم بزرگسالان کشورش نشده، آمار ۱.۴ تکل در هر بازي را ثبت کرده، در حالي که او در ۵بازي اي که در ليگ اروپا انجام داده ميانگين ۱.۸ تکل را نیز داشته است. الگو هاي ارسال پاس کامارا نيز آمار تاثيرگذاري داشته اند، به طوري که او در اين فصل لوشامپيونه ميانگين ۸۹.۸ درصد و در ليگ اروپا ۹۳.۸ درصد دقت پاس را به ثبت رسانده است.
علاوه بر اين، مطالعه اي توسط Statsbomb در ماه جون نشان داد که او يکي از ده هافبک برتر زير ۲۳ ساله در پنج ليگ معتبر اروپايي است که از نظر توپ ربايي و بازپسگيري توپ جزو ۲۵درصد برتر قرار گرفته است.
يک بازيکن ۲۲ساله که عملکرد منظمي در چنين استاندارد بالايي داشته پتانسيل زيادي دارد. بسياري از هواداران يونايتد نيز او را زير نظر داشتند و بسياري از آنها پيشنهاد مي کنند که او خريد ايده آلي خواهد بود.
علاوه بر اين، قرارداد او در پايان فصل تمام مي‌شود، به اين معني که يونايتد مي‌تواند در جنوری او را با قيمت بسیار کم يا احتمالاً تابستان آينده به صورت رايگان جذب کند.
با وجود مشکلاتي که برسر جذب هايدارا وجود دارد که مهمترين آن غيبت طولاني مدت او در زمان حضور در جام ملت هاي آفريقا با مالي است، ممکن است اکنون بهترين زمان براي جذب کامارا و حل يک مشکل طولاني مدت باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала