رئیس جمهور چک: پس از تسلیم شدن ناتو در افغانستان، وضعیت در جهان خرابتر شد

© East News / Bartosz Krupaمیلوش زیمان
میلوش زیمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور چک گفته است پس از تسلیم شدن ناتو در افغانستان که در نتیجه طالبان دوباره به قدرت رسیدند، وضعیت در جهان خرابتر شده است.
به گزارش اسپوتیک، میلوش زمان، رئیس جمهور چک اظهار داشته است که وضعیت امنیت بین المللی پس از تسلیم ناتو در افغانستان وخیم تر شد که در نتیجه آن طالبان در این کشور به قدرت رسیدند.
زمان گفت: "این مونیخ افغانستان" به نظر میرسد که منجر به افزایش جریان مهاجرت از افغانستان میشود، از جمله به اروپا خطر تروریزم را بیشتر میسازد."
Представитель МИД Китая Чжао Лицзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
چین: آمریکا و ناتو مسئولین وضعیت حاکم در افغانستان هستند
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала