ترکیه: برای مدیریت فرودگاه کابل به همکاری با قطر ادامه می‌دهیم

© AFP 2023 / Cyril NdegeyaМинистр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу
Министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه از ادامه همکاری کشورش با قطر برای مدیریت فرودگاه بین المللی کابل صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا ضمن صحبت در خصوص نتایج سال 2021 اعلام کرد که ترکیه و قطر برای به دست گرفتن مدیریت میدان هوایی کابل به همکاری با یکدیگر ادامه می دهند.
وزیر خارجه ترکیه گفت: "ما به همکاری با قطر در این زمینه ادامه می دهیم. ترکیه و قطر شرکت های خصوصی را پیشنهادات خود را به طالبان ارائه داد ه اند، مشخص کرده اند. طالبان نیز پیشنهادات خود را بیان کرده اند که در حال بررسی است.
به گفته چاووش اوغلو، "اگر این پیشنهادها با موضع [ترکیه و قطر] مطابقت داشته باشد، آنکارا و دوحه آماده هستند تا این نقش را بر عهده بگیرند."
وی افزود: "در غیر این صورت، طالبان این موضوع را با کشورهای دیگر در میان خواهد گذاشت.
پیش ازاین ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی ارشد طالبان گزارش داد، گفت‌وگوها با ترکیه و قطر برای راه‌اندازی فرودگاه‌های افغانستان جریان دارد، اما تاکنون توافقی حاصل نشده است. ترکیه و قطر هم رسما تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.
با سپردن اداره فرودگاه های کشور به شرکت‌های قطری و ترکی، امیدواری‌ها برای از سرگیری پروازهای جهانی به افغانستان بیشتر شده اند؛ پرواز هایی که با سقوط حکومت پیشین، تخریب بخش‌هایی از میدان هوایی کابل و وضع تحریم‌ها بر کابل بیش از چهار ماه می‌شود که متوقف استند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала