جوایز بهترین خبرنگاران RT اعلام شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип телеканала Russia Today на здании в Москве
Логотип телеканала Russia Today на здании в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
شبکه تلویزیونی RT جایزه ای را به یاد روزنامه نگار خالد الخطیب که در سال 2017 در سوریه کشته شد و با شبکه تلویزیونی آرتی عربی همکاری می کرد، تأسیس کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت داوران جایزه بین المللی خالد الخطیب - 2021 که به خبرنگاران برای بهترین آثار منطقه درگیری اهدا می شود، برندگان را مشخص کرد.
خبرنگاران نظامی روسیه، ایالات متحده و یمن در این دوره به عنوان برندگان و ارائه بهترین آثار انتخاب شدند
جوایز بین المللی یادبود خالد الخاطب در سه بخش اهدا می شود: بهترین اثر از یک منطقه درگیری: ویدئو، بهترین اثر از یک منطقه درگیری: متن، پس از جنگ: بهترین گزارش یا فیلم مستند - در مورد سرنوشت مردم و تمام ملت های که جنگ را پشت سر گذاشتند و در مورد بازگشت به زندگی صلح آمیز. این نامزدی برای اولین بار در سال 2021 ارائه شد.
تبعیض علیه آرتی و اسپوتنیک در غرب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
تبعیض علیه آرتی و اسپوتنیک در غرب
الکساندر لوکیانوف از روسیه، با ارائه اثر سکوت زنگ پخش از کانال تلویزیونی روسیه 24 به گزارش ویژه از خط تماس در دانباس، جای که به گفته نمایندگان دانباس، اردوی اوکراین به طور فزاینده آتش بس را نقض می کند، پرداخت و همچنین با ساکنان محلی که در حال بازسازی خانه های تخریب شده در اثر گلوله باران هستند صحبت کرد.
آنوژ چوپرا از ایالات متحده امریکا، با ارائه گزارش های از درگیری ها و کشتار خونین در مارب (یمن) پخش از خبرگزاری فرانسه برنده شد؛ این گزارش بر وضعیت مارب، منطقه غنی از منابع یمن که توسط شورشیان حوثی و نیروهای مسلح این کشور تحت حمایت عربستان سعودی می جنگد، تمرکز دارد. صدها نفر در ماه‌ ها درگیری‌ های تلخ در منطقه کشته شده‌اند. جنگ داخلی یمن از سال 2014 ادامه دارد.
کارمند شبکه خبری آرتی در تظاهرات فرانسه آسیب دید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2019
کارمند شبکه خبری آرتی در تظاهرات فرانسه آسیب دید
رانیا عبدالله از یمن، با ارائه مستندی به نام زندگی منقطع از تلویزیون یمن نیز از دیگر بندگان این دوره بود که در این مستند کوتاه زندگی 38 خانواده در یمن را روایت می کند که در نتیجه درگیری ها مجبور به ترک خانه های خود شده اند. به دلیل کمبود مراقبت های طبی و کمبود ادویه، زنان اولین کسانی هستند که آسیب می بینند. روزنامه نگاران از مقامات محلی درخواست کردند که قول کمک به قهرمانان فیلم را بدهند.
نها وادکار از ایالات متحده امریکا، با ارائه اثری به نام نبرد کابو دلگادو از جنگ پنهان بر سر منابع طبیعی موزامبیق پرده برداشت که از تلگراف پخش شد. یک مقاله تحقیقی به مشکل رادیکالیزه شدن جوانان در ولایت کابو دلگادو در شمال شرقی موزامبیق اختصاص دارد. جوانان که معتقدند مقامات کشور دسترسی مردم به منابع طبیعی را محدود می کنند، در گروپ های تروریستی متحد شده اند. بیشتر غیرنظامیان قربانی حملات شبه نظامیان به شهرها و روستاها هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала