داروی "کرونا ساخت الکوزی" دوباره وارد بازار می‌شود

© Photo / MoPH facebookحکیم الکوزی، فردی که ادعای ساخت واکسین کرونا ویروس را دارد
حکیم الکوزی، فردی که ادعای ساخت واکسین کرونا ویروس را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
به دنبال گسترش نوع جدید ویروس کرونا "اومیکرون"، عبدالحکیم الکوزی دوباره ساخت ادویه شان را برای جهان و مردم افغانستان توصیه کرده و می‌گوید که این دارو نتیجه‌بخش بوده و هیچ‌گونه ضرری جانی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، عبدالحکیم الکوزی، امروز دوشنبه( 6، جدی ) طی یک نشست خبری در پایتخت باز هم "داروی درمان بیماری کرونا" ساخت خودش را به مردم توصیه کرده، گفت که حکومت پیشین قدر نشناس بود و نگذاشت مردم از این دارو استفاده کنند.
وی افزود؛ ترکیبات این دارو گیاهی بوده و هیچ ضرری جانی ندارد. پس مردم با خیال راحت می‌توانند در شرایط بحرانی از این ادویه بخاطری جلوگیری از ویروس کرونا به‌خصوص نوع جدید آن استفاده نمایند.
آقای الکوزی در مورد روش مصرف دارو گفت که در کل 9 دوز است و باید در سه وقت بعد از غذا استفاده شود. مسوولان امارت باید همکاری کنند تا این دارو به ولایت ها نیز توزیع شود.
در همین حال، معین گل ثمکنی، رهبر حزب حق و عدالت از مسوولان امارت اسلامی خواست که داروی ساخت عبدالحکیم الکوزی را باید ثبت و راجستر کرده و به دسترس مردم قرار دهند؛ زیرا این دارو نتیجه بخش بوده و استفاده کننده‌‌گان آن صحت‌یاب شده‌اند.
وی با انتقاد از حکومت پیشین گفت: داروی ساخت شده آقای الکوزی سال گذشته از وقوع فاجعه انسانی جلوگیری کرد، اما متاسفانه مسوولان صحی حکومت پیشین بخاطری جلب کمک های بیرونی نگذاشت این دارو جهانی شود.
بیدار زازی، عضو پیشین مجلس نمایندگان و یک تن از استفاده کننده‌گان این دوا می‌گوید: مردم باید بخاطری جلوگیری از ویروس کرونا از این ادویه استفاده کنند. زیرا این ابتکار تنها به آقای الکوزی بر نمی‌گردد بلکه مربوط تمام مردم افغانستان است و امارت اسلامی باید از این افتخار استقبال و آن را ثبت و راجستر نماید.
این درحالی است که سال گذشته، وزارت صحت عامه حکومت پیشین پس از یک ارزیابی، یافته های شان را اعلام کرد که ترکیب بیشتر داروی ساخته شده توسط حکیم الکوزی شامل مورفین و تریاک است و نباید از این دارو برای تداوی بیماران کرونا استفاده شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала