دبیر کل سازمان ملل: جهان باید برای مقابله با یک بحران جدید آماده شود

© AP Photo / Seth Wenigدبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل از کشور های جهان خواست تا برای مقابله با بحران جدید پس از همه‌گیری COVID-19 آماده باشند
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در توییتر خود نوشت: همه‌گیری کووید-19 آخرین مورد بحران برای بشریت نیست، کشور ها باید برای بعدی آماده شود.
امروز جهان روز جهانی آمادگی برای مقابله با بیماری همه گیر را جشن می گیرد که توسط مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر 2020 اعلام شده است.
گوترش نوشت: "COVID-19 آخرین بیماری همه‌گیری نیست که بشریت با آن مواجه خواهد شد. همانطور که با این بحران بهداشتی مبارزه می‌کنیم، باید برای بحران بعدی و سرمایه گذاری های که به آن نیز خواهد بود آماده شویم.
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از گسترش سریع اومیکرون
همه گیری یک بیماری در مقیاس بزرگ است که می تواند کل جهان، چندین کشور همسایه و قاره را تحت تاثیر قرار دهد.
همه گیری ها معمولابا تعداد بسیار زیاد موارد (تا چند میلیون نفر) و مدت زمان انتشار (از یک سال تا ده ها سال) مشخص می شود. برخی از بیماری های همه گیر با ویرانگرترین عواقب نام های ویژه ای دریافت کرده اند: به عنوان مثال، "طاعون ژوستینیان" (قرن ششم، در زمان امپراتور ژوستینیان اول)، همه گیری طاعون در قرن 14 - "مرگ سیاه"، همه گیری آنفولانزا در قرن بیستم - "آنفولانزای اسپانیایی".
در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر "ووهان" در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. روز 30 جنوری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت "اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی" در جهان اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала