Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیکه: "مسی و رونالدو بهترین بازیکنان تاریخ هستند"

© AFP 2023 / Josep LagoФутболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле
Футболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
جرارد پیکه، مدافع بارسلونا به بحث درباره این‌که چه کسی بهتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو است پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک؛ جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا در مورد بحث بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دخالت کرد اما تاکید کرد که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دو نفر از بهترین بازیکنان تاریخ این ورزش هستند.
این بازیکن 34 ساله اصرار داشت که استعداد هم تیمی سابقش مسی غیرانسانی است اما او اجازه نداد تعصب قضاوت‌اش را پنهان کند، زیرا اعتراف کرد رونالدو "بهترین" است.

پیکه به بی تی اسپورت گفت: "من فکر می‌کنم که آنها هر دو شگفت انگیز هستند. ما در مورد دو تا از بهترین بازیکنان صحبت می‌کنیم، نه تنها در جهان بلکه تاریخ این ورزش. من همیشه گفته‌ام که مسی استعدادهایی دارد که هیچکس ندارد. منظورم این است که او توپ و سرعتش را در کنترل دارد. توپ دو متر از پای او دور نمی‌شود، همیشه آنجاست. گرفتن او غیرممکن است، این استعداد را از کسی ندیدم."

اما پیکه که یکی از متعصب ترین بارسایی‌های تاریخ بر علیه رئال است در مورد رونالدو گفت: "کریستیانو رونالدو بازیکن متفاوتی است، آنها بسیار متفاوت هستند. او قد بلند، قوی و واقعا کامل است. او می‌تواند هر کاری انجام دهد. او می‌تواند با سر گل بزند، ضربات ایستگاهی، پنالتی، تک به تک بزند. اما برای من مثل این است که مسی انسان نیست اما کریستیانو بهترین انسان است."

مسی اخیراً موفق به کسب هفتمین توپ طلا شد تا از رونالدو که تنها 5 توپ طلا دارد، پیشی بگیرد.
پاسکال فره رئیس این جایزه اخیراً مدعی شده بود که کاپیتان پرتگال به دنبال برتری رقیب خود است و اصرار دارد که تنها جاه طلبی رونالدو این است که با توپ طلاهای بیشتری از مسی، از فوتبال بازنشسته شود.
اگرچه مسی در بخش جوایز پیشتاز است، بحث بین این دو همچنان ادامه دارد. فوق مهاجم منچستریونایتد از زمان بازگشت به اولدترافورد از نظر آماری فصل بهتری را تجربه کرده و 15 گل یا پاس گل در مقایسه با 10 گل مسی به ثمر رسانده است.
این بازیکن 36 ساله بهترین گلزن بین المللی در فوتبال مردان و اولین بازیکنی شد که به 800 گل رسید و از آن عبور کرد.
موضع پیکه در مورد این مناظره توسط بازیکن سابق و کارشناس گری لینکر مشترک است که همچنین ادعا کرد که فوق ستاره پاریسن‌جرمن در سال 2018 "انسان نیست".

مجری "مچ تودی" به بارسا تی وی درباره مسی گفت: "او بهترین بازیکنی است که تا به حال یک جفت کفش فوتبال پوشیده است. اگر همه این چیزها را کنار هم بگذارید، رک و پوست کنده او یک انسان نیست."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала