روسیه: سازمان ملل پول نقد به افغانستان می‌برد

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه ضمن صحبت در مورد وضعیت افغانستان به دلیل تحریم های آمریکامی‌گوید سازمان ملل پول نقد به افغانستان انتقال می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، "پتر ایلیچف"، مدیر اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت روسیه گفت، پرسنل سازمان ملل مجبورند تا با خود پول نقد به افغانستان ببرند چون سیستم بانکی این کشور پس از تحریم‌های آمریکا دیگر کار نمی‌کند
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری میلادی اهداکنندگان وعده انتقال 1.2 میلیارد دالر را به سازمان‌های کمک رسان داده‌اند.
وی افزود: این میزان قریب به دو برابر 606 میلیون دالر اولیه‌ای است که از سوی سازمان ملل درخواست شده بود. همچنین سیستم بانکداری افغانستان به دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر فعال نیست و همین مساله انتقال پولی را که قول داده شده بود به مردم این کشور ارسال شود، ناممکن می‌سازد.
این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: پرسنل سازمان ملل باید با خودشان این پول را به افغانستان منتقل کنند.
اوایل ماه جاری میلادی وزارت مالیه آمریکا گفته بود که این کشور اجازه انتقال قطعی پول به افغانستان و فعالیت‌هایی که طالبان و شبکه حقانی در آن حضور دارند را برای سازمان‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه کمک رسانی در این کشور صادر کرد.
22 دسامبر 2021، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا قعطنامه آمریکا را برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با وجود تحریم‌های موجود تصویب کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала