روسیه فاجعه جهانی را به دلیل بحران در افغانستان پیش بینی کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ на Смоленской-Сенной площади в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ на Смоленской-Сенной площади в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: اگر حساب‌های افغانستان را باز نکنید، فاجعه در مقیاس جهانی رخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک پیتر ایلیچف، مدیر بخش سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه گفت: "اگر کشورهای غربی حساب‌های افغانستان را آزاد نکنند، فاجعه انسانی که در این کشور رخ می‌دهد، ابعاد جهانی خواهد گرفت".
وی تاکید کرد که این کار باید به نفع نجات مردم افغانستان انجام شود. ایلیچف از تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده، به دلیل امتناع از کمک به افغان ها انتقاد کرد، زیرا اکانت های مسدود شده توسط جنبش طالبان که قدرت را در کشور به دست گرفته است ضبط خواهد شد.
این دیپلمات افزود: "امروز در شرایط رشد سریع خطرات ناشی از گسترش تهدیدات مواد مخدر و تروریستی در منطقه و فراتر از مرزهای آن، منابع مالی افغانستان که در حساب‌های بین‌المللی نگهداری می‌شود، برای غلبه مؤثر بر چالش‌های پیش روی این کشور ضروری است.
Заместитель главы МВД РФ по борьбе с терроризмом Олег Сыромолотов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
روسیه: اقدامات آمریکا اوضاع در افغانستان را تشدید می کند
گفتنی است، در اواسط ماه آگست، پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در کشور، صندوق بین المللی پول و سایر سازمان های غربی برنامه های حمایت از اقتصاد افغانستان را که وابسته به تزریق خارجی است، به حالت تعلیق درآوردند. به ویژه، ایالات متحده دسترسی به دارایی های 7 میلیارد دالری را که در اختیار سیستم فدرال رزرو آمریکا بود، قطع کرده است. آنها تصمیم خود را با این واقعیت توضیح دادند که تا زمانی که دولت جدید به رسمیت شناخته نشود، نمی توانند وجوه انتقال دهند. علاوه بر این، دسترسی طالبان حتی به ذخایر ملی کشور نیز ممنوع شد - ایالات متحده دارایی های بانک مرکزی افغانستان را در حساب های بانک های خود مسدود کرد.
با وجود این، در ماه دسامبر، سازمان ملل متحد به میزان 16 میلیون دلار کمک بشردوستانه به این کشور ارائه کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала