طالبان نقض حقوق زنان را تبلیغات منفی خواندند

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
معاون سخنگوی حکومت طالبان می گوید که ادعاهای سازمان های حقوق بشری، مبنی بر نقض حقوق زنان از سوی طالبان، پروپاگند و تبلیغات منفی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت طالبان امروز (دوشنبه) در توییترش نوشته که "این ادعای سازمان حقو‌ق بشر که گویا امارت اسلامی به حقوق زنان رسیدگی نمی‌کند، محض پروپاگند و تبلیغات منفی است."
وی نوشته است که حکومت اسلامی طالبان به حقوق همه اتباع کشور اعم از مردان و زنان متعهد است و حق کار ‌و تعلیم آن‌ها در چوکات شریعت اسلامی مصون است.
این اظهارات سمنگانی در حالی بیان می شود که دیدبان حقوق بشر از دستورالعمل طالبان که برای زنان محدودیت وضع می‌کند، انتقاد کرده است.
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
واکنش سازمان ملل به فرمان رهبر طالبان در مورد حقوق زنان
هیدر بار، دستیار مدیر حقوق زنان دیدبان حقوق بشر گفته است که این دستورالعمل فرصت‌هایی را از زنان می‌گیرد که براساس آن می‌توانند آزادانه حرکت، مسافرت، تجارت و یا در صورت مواجهه باخشونت فرار کنند.
در همین حال؛ عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان روز گذشته (یکشنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که مخالف آموزش دختران نیستیم، بلکه با سیستم مختلط درسی در نهاد‌های تحصیلی مخالفیم.
قابل ذکر است که بیش از صد روز است که دختران بالاتر از صنف ششم در بیشتر از ولایت‌های افغانستان اجازه رفتن به مکتب را ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала