وزارت خارجه روسیه: ملل متحد پول نقد وارد افغانستان می کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید که پرسنل سازمان ملل به دلیل مسدود شدن حساب های بانکی، پول نقد وارد افغانستان می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر ایلیچف، رئیس اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه گفت: کارمندان سازمان های بشردوستانه سازمان ملل به دلیل کار نکردن سیستم بانکی در افغانستان پس از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، مجبور به آوردن پول نقد با خود به این کشور هستند.
ایلیچف به این خبرگزاری گفت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، می گوید که وضعیت در افغانستان همچنان دشوار و ناپایدار است.
وی یادآور شد که نه تنها جنگ طولانی‌مدت مقصر بوده، بلکه همه‌گیری کووید-19 نیز منجر به بی‌ثباتی بیشتر وضعیت انسانی شد.
"کنفرانس وزیران در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان در 13 سپتامبر برگزار شد. تمویل کنندگان متعهد شده اند تا پایان سال 1.2 میلیارد دالر به سازمان های بشردوستانه کمک کنند که تقریبا دو برابر 606 میلیون دالری است که در ابتدا توسط سازمان ملل درخواست شده بود. این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: سیستم بانکی در افغانستان کار نمی کند، بنابراین امکان انتقال پول وعده داده شده به مردم این کشور وجود ندارد.
Здание Всемирного банка  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
بانک جهانی 280 میلیون دالر پول افغانستان را آزاد می سازد
وی تاکید کرد که روسیه از نزدیک وضعیت بشردوستانه در افغانستان را دنبال می کند و یادآور شد که مسکو به گنجاندن در قطعنامه 2593 شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان که در 30 آگست به تصویب رسیده است، "از همه کمک کنندگان و سازمان های بین المللی بشردوستانه درخواست می کند تا به افغانستان و کشور های دریافت کنندگان پناهندگان اصلی کمک کنند.
وی می گوید که ما به نوبه خود وضعیت کشور از جمله از نظر نیازهای بشردوستانه مردم را از نزدیک رصد می کنیم. تصمیم در مورد امکان افزایش حجم کمک ها از طریق آژانس های بشردوستانه صورت خواهد گرفت.
گفتنی است که طالبان (گروه تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала