طالبان در سالروز ورود قشون شوروی به افغانستان خواستار روابط نیک با جهان شدند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
طالبان با مناسب ششم جدی سالروز ورود قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی برافغانستان می‌گویند که افغان‌ها به عنوان یک ملت صلح‌خواه می خواهند با جامعه جهانی درچوکات اصول اسلامی و جهانی، روابط خوب و قوی را تامین داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک، امارت اسلامی طالبان امروز (دوشنبه، ششم جدی) در بیانیه‌ی که به مناسبت سالگرد ورود ارتش شوروی به افغانستان اعلام کرد که 42 سال پیش، قشون اتحاد شوروی پیشین بر افغانستان یورش آوردند و مردم "آزادی‌خواه افغانستان چون اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی‌توانند، جهاد بزرگ و سرتاسری را علیه اشغالگران شوروی آغاز کردند".
طالبان گفته‌اند که مجاهدین در ظرف 10 سال، اتحاد شوروی را شکست داده و تمام نیروهای آن را از افغانستان بیرون راندند.
"امارت اسلامی" گفته‌است که به نمایندگی از مردم افغانستان، یورش اتحاد شوروی پیشین را تقبیح می‌کند و جهاد و مبارزه مردم دلیر افغانستان را می‌ستاید.
پوتین: درباره شوروی هیچ درک منفی در افغانستان وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
پوتین: درباره "شوروی" هیچ درک منفی در افغانستان وجود ندارد
در بیانیه طالبان آمده‌است که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی دیگر هم اجازه نمی‌دهد که "حقوق حقه ما را زیرپا نموده و در امور داخلی ما مداخله کند".
طالبان افزوده‌اند: "افغان‌ها به عنوان یک ملت صلح‌خواه می‌خواهند با جامعه جهانی در چوکات اصول اسلامی و جهانی، روابط خوب و قوی را تامین نمایند که در آن احتمال ضرر به کسی نباشد و حق آزادی ملت‌ها هم مصون شده‌باشد."
در بیانیه طالبان آمده‌است که "امارت اسلامی افغانستان" از تمام جهان و کشورهای همسایه و منطقه می‌خواهد که برای ایجاد و تامین روابط خوب و محکم نقش مثبت را ایفا کنند تا در جهان و منطقه "گام‌های خوبی" به سوی امن و رفاه برداشته شود و مشکلات، ویرانی‌ها و بی‌باوری‌های باقی‌مانده از جنگ‌های گذشته از بین برده شود.
این در حالی است که دولت طالبان را تاکنون هیچ کشوری به رسمیت نشناخته‌‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала