ابراز نگرانی یونیسف از بدتر شدن وضعیت بشری در افغانستان

© Sputnik / Zakarya Safariازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل
ازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
یونیسف از بهتر نشدن وضعیت بشری در افغانستان سخت نگران است، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که بحران بشری در افغانستان در حال بدتر شدن است و با وجود تلاش‌های جهانی، اوضاع این کشور بهبود نیافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یونیسف تاکید می‌ورزد که طالبان، در مبارزه با بحران بشری افغانستان رویکرد منفی دارد.
با سقوط حکومت پیشین افغانستان "جمهوریت" و روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان، هزاران شهروند افغانستان بیکار شدند و فقر و گرسنه‌گی هر روز افزایش می یابند.
نثار احمد، یکی از هزاران تنی است که وظیفه اش را از دست داده است. نثار احمد در یکی از نهاد های غیر دولتی کار می‌کرد و اکنون از مجبوری و برای پیدا کردن مصارف خانواده هشت نفری اش کراچی رانی می کند.
نثار احمد، گفت: "خواست من از امارت اسلامی همین است که زمینه کار را برای ما فراهم سازد تا ما یک لقمه نان حلال به خانواده های مان پیدا کنیم زیرا در این اوضاع کار و درآمدی وجود ندارد".
یونیسف در گزارش تازه اش می‌گوید که با وجود تلاش های جهانی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان، اوضاع در این کشور بهبود نیافته است.
این نهاد، چالش‌های صحی از جمله کمبود دارو و نیز کمبود مواد غذایی را تهدید های جدی در فصل سرما در افغانستان می داند.
سید حکیم کمال، آگاه مسایل سیاسی، در این باره گفت: "باید در اوضاع کنونی به مردم پول نقد، خوراک و پوشاک توزیع شود تا مردم از این رهگذر نمیرند".
همزمان با این نخست‌وزیر کانادا در گفتگو با گلوبل نیوز اوضاع بشری را افغانستان وخیم می‌داند و می‌گوید که مردمان این کشور با زمستان سختی روبرو استند اما کمک های جهانی به آنان بسنده نیستند.
جستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت: "ما تلاش می کنیم تا با هم پیمانان مان یکجا بر طالبان فشار وارد کنیم تا آنان به افغانان اجازه ترک کشور را بدهند. چون یک زمستان بسیار دشوار برای مردم افغانستان در پیش است و کمک های انجام شده جهانی برای جلوگیری از این وضع بسنده نیستند و این به مردم کانادا بسیار درد آور است".
Премьер-министр Канады Джастин Трюдо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
نخست وزیر کانادا: سرعت فروپاشی افغانستان همه را غافل گیر کرد
در این میان مسوولان طالبان می‌گویند که اوضاع بشری در افغانستان آن گونه که در جهان بازتاب میابد وخیم نیست، اما تاکید می ورزند که برای جلب کمک های بیشتر جهانی به افغانستان با نهاد ها و سازمان های کمک کننده در گفتگو استند.
این در حالیست که سازمان ملل متحد، ماه هاست که از احتمال رخ دادن بدترین فاجعه انسانی روی زمین در افغانستان هشدار می‌دهد.
این سازمان به تازه‌گی اعلام کرده است که طرح هشت میلیارد دالری را برای جلوگیری از سقوط کامل اقتصاد افغانستان روی دست گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала