امرخیل: جا دادن نام غنی در فهرست نهایی "فاسدترین فرد سال" شخصیت‌کُشی است

© Photo / ارگرئیس‌جمهور غنی رسماً ضیاالحق امرخیل را به سمت جدیدش معرفی کرد
رئیس‌جمهور غنی رسماً ضیاالحق امرخیل را به سمت جدیدش معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
ضیاالحق امرخیل شخصیت جنجالی انتخابات 2014 و والی ننگرهار در حکومت پیشین در برابر گزارش نهاد OCCRP واکنش نشان داده و گفته که اشرف غنی فاسد نبود و در برابر فساد مبارزه می‌کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای امرخیل در صفحه فیس‌بوکش نگاشته که او با رئیس‌جمهور پیشین افغانستان کار کرده و آقای غنی فرد فاسد نبوده است.
وی نگاشته‌است: "گزارش OCCRP درباره محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین، یک تلاش ناکام برای ترور شخصیت او است. من از نزدیک آشنایی و تجربه همکاری با ایشان را دارم و به صراحت می‌توانم بگویم که او فردی فاسد نبود، بلکه در مبارزه با فساد کار می‌کرد".
امرخیل از چهره‌های نزدیک به آقای غنی بود و در زمان حکومت او در سمت‌های گوناگون دولتی کار کرده‌است.
آقای امرخیل در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند که به تازه‌گی پروژه گزارش‌دهی جرایم سازمان‌یافته و فساد اداری (OCCRP) اعلام کرده است که محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان، شامل فهرست نهایی فاسدترین فرد سال شده است.
در گزارش این نهاد آمده است: "غنی قطعاً مستحق این جایزه است. او هم در فساد و هم در بی‌کفایتی فاحش خود نفس‌گیر بود. او مردم خود را ترک کرد و آن‌ها را در بدبختی و مرگ واگذاشت".
این نهاد برای جایزه سالانه فاسدترین شخصیت سال محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان، بشار حافظ اسد، رئیس‌جمهور سوریه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، سباستین کورز، صدراعظم اتریش و لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را نامزد کرده است.
غنی  سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
اشرف غنی فاسدترین فرد سال شناخته شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала