انتقال هزاران کودک افغان تنها و بدون والدین به آمریکا

© REUTERS / Omar HaidariАмериканский солдат с младенцем в аэропорту Кабула
Американский солдат с младенцем в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
سی‌ان‌ان گزارش داده است که در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان، 1450 کودک افغان بدون والدین خود به آمریکا منتقل شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده است که پس از چند ماه از ورود کودکان در آمریکا، هنوز سرنوشت آنان نا روشن است و هر لحظه احساس تنهایی می‌کنند.
این رسانه از قول مقام‌های آمریکایی گفته‌ که برخی خانواده‌های افغان پذیرفته‌اند که مسوولیت سرپرستی کودکان را که بدون پدر و مادرشان در ماه اگست از افغانستان به آمریکا منتقل شدند، بر عهده بگیرند.
مقام‌های آمریکایی گفته اند که قرار است این‌ کودکان با یکی از خویشاوندانی که با آنان همزمان از افغانستان فرار کرده‌اند یا بستگانی که پیش از این در ایالات متحده بوده‌اند، زندگی کنند.
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
800 هزار کودک در افغانستان سرپناه مناسب ندارند
سابرینا پرستو، متخصص کودکان در کالیفرنیا گفته‌است: " ناراحت‌کننده است این ایده که در حال حاضر بیش از یک هزار کودک بدون خانواده خود هستند، و آن‌ها به طور بالقوه احساس تنهایی و ترس می‌کنند."
برخی مدافعان حقوق‌ کودکان نیز گفته‌اند که این کودکان در هنگام فرار از افغانستان با خانواده‌شان بودند؛ اما در جریان هرج‌ومرج‌ از هم جدا شده‌اند.
به گفته‌ آنان برخی کودکان در جریان حمله انتحاری در میدان ‌هوایی کابل از خانواده‌شان جدا شده‌اند و امکان دارد شماری از والدین این کودکان از این حمله سالم بیرون نیامده باشند.
مقاماتآمریکایی گفته‌اند که بیشتر از 1 هزار و 450 کودکی که بدون والدین خود به آمریکا منتقل شده‌اند به سرعت از پایگاه آزاد شده‌اند تا با حامیان مالی‌شان زندگی کنند.
اما براساس آماری که دفتر اسکان پناهندگان آمریکا به سی‌ان‌ان داده، حدود 250 نفر از این کودکان همچنان تحت حفاظت آمریکا قرار دارند.
این در حالی است که خروج نظامیان آمریکا از افغانستان در ماه اگست با هرج و مرج همراه بود. هزار نفر از شهروندان افغانستان در میدان هوایی کابل برای فرار هجوم برده بودند که این امر آشفتگی خروج نظامیان آمریکایی را بیشتر کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала