بایدن با ایجاد کمیسیون ویژه برای بررسی جنگ افغانستان توافق کرد

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا بودجه کمیسیون ویژه بررسی جنگ امریکا در افغانستان که از سوی کنگره پیشنهاد شده بود را توشیح کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" جوبایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به روز گذشته ( دوشنبه 6 جدی) لایحه مجوز دفاع ملی این کشور را برای سال 2022 امضا کرد که 770 میلیارد دالر را برای هزینه‌های دفاعی اختصاص می‌دهد.
با امضای این لایحه، بودجه کمیسیون ویژه بررسی جنگ آمریکا در افغانستان نیز توشیح شده است. ایجاد این کمیسیون از سوی کنگره در بودجه دفاعی آمریکا پیشبینی شده بود.
این کمیسیون 16 عضو خواهد داشت و عوامل شکست آمریکا را در افغانستان بررسی می‌کند.
نماینده پارلمان انگلیس خواستار بررسی جنگ افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
نماینده پارلمان انگلیس خواستار بررسی جنگ افغانستان شد

پیش از این، قانونگذاران آمریکایی به ایجاد این کمیسیون برای ارزیابی ناکامی آمریکا در جنگ 20 سال افغانستان پس از تسلط طالبان بر کشور، رای داده بود.
اعضای کمیسیون مورد نظر از سوی دو حزب اصلی آمریکا انتخاب می‌شود. به اعضای این کمیسیون مهلت داده شده است تا گزارش اولیه را ظرف یک سال پس از اولین نشست خود و گزارش‌های نهایی را ظرف سه سال ارائه کنند.
در طرح ایجاد کمیسیون آمده است: "کمیسیون باید ارزیابی جامعی از جنگ در افغانستان انجام دهد و توصیه‌هایی برای اطلاع‌رسانی عملیات‌های آینده با درس‌های تاکتیکی و استراتژیک، از جمله تأثیر افزایش و کاهش نیروها و ضرب‌الاجل‌های معین ارائه کند."
این کمیسیون همچنین درباره آغاز جنگ افغانستان در دوران جورج دبلیو بوش، سیاست آمریکا در قبال افغانستان پیش از 2001 میلادی و حملات 11 سپتامبر که سبب حمله آمریکا به افغانستان و سقوط نظام قبلی طالبان شد، تحقیق می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала