وزارت مالیه طالبان پیش‌نویس بودجه پنج سال آینده مالی را آماده کرده است

© Photo / MoFPolicyوزارت مالیه
وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
وزارت مالیه طالبان می‌گوید که پیش‌نویس بودجه پنج سال آینده مالی افغانستان را آماده کرده و برای تاییدی به شورای وزیران می فرستد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که این بودجه از عواید داخلی آماده شده و متکی به کمک‌های خارجی نیست.
حقمل ابراز امیدواری کرده که شورای وزیران این پیش‌نویس بودجه را تا آخر ماه روان خورشیدی تایید خواهد کرد و آن را برای تطبیق به نهادهای مربوطه خواهد فرستاد.
او افزود: "پیش نویس بودجه در وزارت آماده است و کار آن نیز تمام شده است".
حقمل اضافه کرد: "این نخستین بودجه حکومت افغان در 20 سال گذشته است که متکی به کمک‌های خارجی نیست و بر بنیاد عواید داخلی آماده شده است. وزارت مالیه کار اش را تمام کرده و بعد از این برای تاییدی به شورای وزیران فرستاده میشود…"
سخنگوی وزارت مالیه طالبان می‌گوید که برای تامین بودجه عملیاتی که از عواید داخلی تامین می‌شود، مشکلی وجود ندارد، اما در مورد بودجه انکشافی مشکلاتی وجود دارد..
از سوی دیگر، آگاهان امور اقتصادی میگویند که بودجه تنها مصارف وزارتخانه‌ها نیست، بلکه پروژهای انکشافی و خدمات برای مردم باید در نظر گرفته شود.
این درحالی است که بودجه ملی افغانستان در سال‌ها گذشته 4.5 میلیارد افغانی تخمین زده شده است که 40 درصد آن به پروژه‌ها انکشافی اختصاص داده شده بود.
وزارت مالیه افغانستان - Ministry of Finance - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
طالبان: برای نخستین بار بودجه سال مالی بدون کمک کشورهای خارجی آماده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала