امارات بر سرمایه‌گذاری در عرصه معارف و اقتصاد افغانستان تاکید کرد

© Photo / twitter/QaharBalkhiدیدار متقی با یک مقام بلندپایه امارات متحده عربی
دیدار متقی با یک مقام بلندپایه امارات متحده عربی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
ریس اداره فدرالی هویت، تابعیت، گمرک‌ها و امنیت بنادر امارات متحده عربی گفته‌است که کشورش آماده است در زمینه‌های معارف، زراعت و اقتصاد در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها،علی محمد بن حماد الشامسی؛ ریس اداره فدرالی هویت، تابعیت، گمرک‌ها و امنیت بنادر امارات متحده عربی گفته‌است که کشورش آماده است در زمینه‌های معارف، زراعت و اقتصاد در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.
این مقام امارات متحده عربی این موضوع را در دیدار با امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان مطرح کرد‌ه‌است.
عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان در رشته توییتی نوشته‌است که آقای الشامسی؛ رییس اداره "فدرالی هویت، تابعیت، گمرک‌ها و امنیت بنادر" امارات متحده عربی روی موضوعات مهم با امیرخان متقی گفتگو کرده‌است.
دیدار امیرخان متقی با سفیر آلمان برای افغانستان در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
دیدار امیرخان متقی با سفیر آلمان برای افغانستان در دوحه 
الشامسی در این دیدار، روابط افغانستان و امارات متحده عربی را دیرینه و دوستانه خوانده و بر تداوم همکاری دوجانبه تاکید کرده‌است.
از سوی دیگر، امیرخان متقی گفته‌است که امارات به مثابه دروازه‌ای برای تجارت و صادرات افغانستان محسوب می‌شود که از این طریق صادرات افغانستان افزایش خواهد یافت.
او همچنین گفته‌است که حکومت طالبان خواستار روابط همه‌جانبه و مثبت با کشورهای جهان از جمله امارت متحده عربی است.
در همین حال، علی محمد بن حماد الشامسی در دیدار با ملا محمد حسن آخوند؛ رییس‌الوزرای طالبان نیز خواستار تقویت روابط میان دوطرف شده‌است.
این مقام اماراتی گفته‌است که ابوظبی می‌خواهد روابط میان امارات عربی و "امارت اسلامی افغانستان"، همه‌جانبه باشد و هرچه بیش تر تقویت یابد.
امارات اخیرا سفارتخانه خود را در کابل فعال کرده و علیرغم تنش و تخاصم با قطر، در صدد توسعه روابط با طالبان است. این در حالی است که گفته می‌شود اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری فراری نیز در امارات زندگی می‌کند و گزارش‌هایی مبنی بر وضع محدودیت بر فعالیت‌های سیاسی او پس از فرار توسط دولت امارات وضع شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала