بلایی که امیکرون بر سر حافظه بیماران می‌آورد

© REUTERS / Giorgos MoutafisМедсестра у пациента в отделении интенсивной терапии в больнице в Афинах, Греция
Медсестра у пациента в отделении интенсивной терапии в больнице в Афинах, Греция  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
به گفته محققان، احتمال زیادی وجود دارد که این نوع ویروس (سویه امیکرون) بر حافظه بیماران تاثیر منفی بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، اکسپرس با استناد به داده‌های کاربران یک اپلیکیشن ویژه گوشی‌های هوشمند که علائم بیماران مبتلا به کرونا را رصد می‌کند، گزارش می‌دهد که علاوه بر علائم معمول کووید-19، سویه کرونا امیکرون اغلب باعث تغییراتی در فرآیندهای فکری می‌شود.
به گفته توسعه دهندگان از اپلیکیشن، تقریباً 50 درصد از کاربرانی که سویه امیکرون در آنها شناسایی شده بود، بروز علائم غیرمعمول بیماری گزارش گزارش شده است. یکی از علائم غیرمعمول جهش جدید "تفکر ابری (Brain fag)" است. علاوه براین، محققان بر این باورند که به احتمال زیاد این نوع ویروس ممکن تاثیر منفی بر حافظه بیماران داشته باشد.
در نتایج مطالعه‌ انجام شده توسط دانشگاه بنگور در خصوص بررسی ارتباط بین یک دوره طولانی بیماری کووید و آسیب مغزی آمده است: "تصمیمات به ظاهر ساده مانند انتخاب بین چای یا قهوه می‌تواند برای برخی افراد گیج کننده باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است با حافظه کوتاه مدت یا بلند مدت مشکل داشته باشند".
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
چگونه "امیکرون" در افراد محافظت‌شده ظاهر می‌شود؟
این در حالی است که امیکرون یا نوع جهش یافته ویروس کرونا برای نخستین بار در آفریقای جنوبی کشف شد.
از آنجا که نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که گونه امیکرون ویروس کرونا تا حدی ایمنی ایجاد شده توسط واکسین‌ها یا بیماری قبلی را خنثی می‌کند، پیشگیری از بروز بیماری ناشی از این گونه جدید حائز اهمیت است.
محققان معتقدند افرادی که به دلیل آلوده شدن به گونه امیکرون به کرونای بدون علامت دچار شده‌اند، ممکن است به طور قابل توجهی در انتقال ویروس به دیگران نقش داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала