بنیانگذار تسلا 1 میلیارد دالر دیگر از سهامش را فروخت

© REUTERS / Joe SkipperПредприниматель и основатель и SpaceX Илон Маск на пресс-конференции
Предприниматель и основатель и SpaceX Илон Маск на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک 934.090 سهم دیگر از سهام تسلا را به ارزش 1.02 میلیارد دالر واگذار کرد تا به هدفش مبنی بر فروش 10 درصدش از سهامش در این کمپانی سازنده موترهای الکتریکی نزدیکتر شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، کمتر از دو ماه پیش ماسک در یک نظرسنجی توییتری از دنبال‌کنندگانش خواست درباره فروش 10 درصدی از سهامش در تسلا نظر دهند که اکثر کاربران با چنین کاری موافقت کردند. همین موافقت باعث شد ماسک تصمیم به فروش 10 درصد سهامش بگیرد، هرچند به گفته کارشناسان اگر نظرسنجی نتیجه‌ای دیگری هم داشت، مدیرعامل تسلا برای پرداخت مالیات همچنان مجبور به فروش سهامش می‌شد.
از آن زمان تا به امروز، ماسک به صورت مرحله‌ای بخشی از سهامش را واگذار کرد تا به هدف 10 درصد نزدیک شود. حالا در جدیدترین مرحله، ثروتمندترین فرد جهان 1.02 میلیارد دالر از سهامش را فروخته است.
ارزش سهام تسلا در سال 2021 بیش از 54 درصد رشد کرد و ماسک را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد. ثروت ماسک حالا ارزشی بیش از 275 میلیارد دالر دارد و بالاتر از افرادی مانند جف بزوس قرار گرفته است.
ثروت ماسک از سهامش در تسلا و اسپیس ایکس نشات می‌گیرد و در حال حاضر از این شرکت‌ها حقوق یا پاداش دریافت نمی‌کند. علاوه بر این، ماسک تا امسال سهم چندانی از تسلا را واگذار نکرده بود و به همین دلیل با افزایش چشمگیر ارزش سهام تسلا و تبدیل شدن به باارزش‌ترین شرکت خودروسازی، ماسک به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.
Илон Маск и сын X A-12 на сцене TIME Человек года в Нью-Йорке, США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
ضرر 11 میلیارد دالری ایلان ماسک به دلیل پرداخت مالیات دولت
از آنجایی در ایالات متحده امریکا افراد بر اساس درآمد یا سهامی که می‌فروشند، مالیات می‌دهند، ماسک تا به امروز مالیات چندانی نسبت به ثروتش پرداخته نکرده. اما حالا ماسک می‌خواهد بیش 11 میلیارد دالر مالیات بدهد که به گفته خودش، بیشترین میزان مالیاتی است که یک آمریکایی در تاریخ می‌پردازد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала