تعطیل حمام‌های زنانه در مزارشریف؛ طالبان: "جماعت بهتر است یا حمام؟"

© #https://twitter.com انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت
 انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
منابع مردمی در ولایت بلخ تأیید می‌کنند که نیروهای گروه طالبان حمام‌های زنانه، حمام‌های عمومی مردانه، سوناها و استخرها را در شهر مزارشریف، مرکز این ولایت تعطیل کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، این منابع که نخواستند، هویت‌شان فاش شود، امروز (چهارشنبه، 8 جدی) گفتند که هم‌اکنون به‌دستور شفاهی طالبان، تمامی حمام‌های زنانه، حمام‌های عمومی مردانه، سوناها و استخرها تعطیل شده است.
آنان افزودند که "حمام‌های نمره‌ای" (حمام‌های دارای اتاق‌های جداگانه) مردانه هنوز فعال است.
به گفتۀ آنان، طالبان دلیل مسدودکردن و تعطیلی این مراکز را جلوگیری از "ترویج فحشا" خوانده‌اند.
همچنین مسوول یکی از حمام‌های زنانه در شهر مزارشریف گفت که روز گذشته طالبان با حضور در مقابل حمام او رفته و از وی خواسته‌اند تا زنان را فورا از حمام بیرون کند.
او افزود که این دستور طالبان را به زنان ابلاغ کرده است و زنان نیز فورا حمام را ترک کرده‌اند. طالبان به مسوول این حمام زنانه استدلال کرده‌اند: "وقتی زنان را در جماعت نمانیم، پس چطور در حمام بگذاریم؟! جماعت بهتر است یا حمام؟"
به گفتۀ او، طالبان چهار یا پنج روز قبل از این اقدام‌شان هم به تمامی حمام‌ها در این شهر توصیه کرده بودند که هرگونه موارد "بی‌نظمی" را به آنان گزارش دهند. نیروهای این گروه به آنان هشدار داده بودند که اگر کدام مورد "بدنامی" اتفاق بیافتد و آنان هم گزارش به طالبان ندهند، مسوولش مالکان و مسوولان حمام‌ها دانسته می‌شوند.
Афганские талибы с оружием - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
طالبان شنیدن موسیقی در ولایت فراه را ممنوع کردند
مسوول یکی از حمام‌های مردانه هم تأیید کرد که طالبان حمام‌های عمومی، سونا و استخر را در این شهر تعطیل کرده‌اند. او که نخواست هویتش فاش شود، گفت که طالبان آنان را تهدید کرده‌اند که در صورت فعال‌کردن حمام‌های عمومی، مجازات می‌شوند.
با این حال، به گفتۀ این افراد، طالبان گفته‌اند که مسوولان ارشد این گروه در بلخ در حال بررسی چگونگی فعالیت حمام‌های زنانه، حمام‌های عمومی مردانه، استخرها و سوناها اند.
طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала