رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان در افغانستان تعیین شد

© Photo / twitterU.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجۀ ایالات متحده امریکا رینا امیری را به‌عنوان نمایندۀ ویژه این کشور در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان تعیین کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا امروز (چهارشنبه، 8 جدی) در تویتی نوشته است که رینا امیری بیش از دو دهه تجربه و همچنین دانش تخصصی دارد که کار حیاتی ما را به‌سوی یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و امن برای همه پیش خواهد برد.
پیشتر رسانه‌های امریکایی گزارش کرده بودند که انتظار می‌رود آنتونی بلینکن رینا امیری را به‌عنوان نماینده‌ ویژه در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان و «استفانی فاستر»، یکی دیگر از کارمندان باتجربه‌ وزارت خارجه‌ امریکا را به‌عنوان مشاور در امور کمک به زنان و دختران افغانستان منصوب کند.
طبق گزارش‌ها، خانم امیری در دورۀ ریاست‌جمهوری بارک اوباما مشاور ارشد نمایندۀ ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان و همچنین یکی از اعضای تیم سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان بوده است.
پیشتر کمیته بین‌المللی نجات (IRC) افغانستان را در میان 170 کشور در زمینۀ حقوق زنان در رتبه‌ آخر قرار داده بود. سازمان ملل نیز گفته است که از زمان خروج امریکا و تسلط طالبان، زنان و دختران با موانع بزرگ‌ تری برای تحصیل، کار و مشارکت در جامعه رو به‌رو بوده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала