عکس های پیر ترین شیر آزاد

© Sputnik / Georgy Zimarev /  مراجعه به بانک تصاویر Лев в сафари-парке "Тайган" в Белогорском районе в Крыму
Лев в сафари-парке Тайган в Белогорском районе в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
پیر ترین شیر خود مختار جهان که 14 سال عمر دارد در کنیا زندگی می‌کند که تصادفی شکار عکاس حیات وحش شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پتاپیکسل، "لیتون لام" عکاس 33 ساله حیات وحش اخیراً در کنیا موفق به ثبت تصاویری از "مورانی" به عنوان پیرترین شیر جهان شده است. این شیر نر 14 ساله در یک ذخیره‌گاه ملی در افریقا زندگی می‌‌کند.
لام مجموعه‌ای از عکس‌های باشکوه مورانی را در حال استراحت در منطقه حفاظت‌شده "مارا" ثبت کرده است. این منطقه به خاطر جمعیت‌های شیر، پلنگ و یوزپلنگ‌هایش شهرت جهانی دارد؛ همچنین میزبان مهاجرت بزرگ گربه‌سانان از تانزانیا به کنیا است.
مورانی پس از درگذشت ریکارددار قبلی، برادرش "صورت زخمی"، در اوایل سال 2021 عنوان "پیرترین شیر" را به خود اختصاص داد.
لام می‌گوید: "فقط با نگاه کردن به چهره‌ شیر مورانی می‌توان فهمید که این شیرنر رویدادهای زیادی را پشت سر گذاشته است. او از یک رهبر جوان مغرور و یک پادشاه، به یک پیرمرد بازنشسته تبدیل شد که هنوز برای بقا می‌جنگد."
این عکاس معتقد است: "مورانی یک شیرنر تنها است که توسط نرهای جوان‌تر و قوی‌تر از گروه رانده شده که در شیرها یک روند طبیعی است، زیرا قوی‌ترین نرها کنترل را به دست می‌گیرند."
گرفتن یک عکس واضح از مورانی پس از یافتن موقعیت او دشوار نیست، زیرا میزان فعالیت بدنی او در این سن بسیار پایین است.
به طور عموم، شیرهای نر بالغ ذاتاً تنبل هستند و تا 20 ساعت در روز می‌خوابند! لام می‌گوید: "ما مورانی را صبح دیدیم، سپس در پایان روز برگشتیم و او را در فاصله 5 متری از جایی که پیش‌تر بود، پیدایش کردیم! حتی زمانی که او بلند می‌شود و می‌نشیند، این یک روند نسبتاً کند است."
عمر متوسط شیرها در طبیعت بین 10 تا 14 سال و در باغ‌وحش بین 15 تا 20 سال است. سه سال قبل "داریوش" شیر نر باغ‌وحش شیراز در 26 سالگی مُرد که گفته می‌شد آن زمان پیرترین شیر جهان بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала