بنیان‌گذار تسلا ادعای اشغال فضا از سوی ماهواره هایش را رد کرد

© REUTERS / Mike BlakeПредприниматель Илон Маск
Предприниматель Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
به تازگی ادعا شده که ماهواره‌های استارلینک (Starlink ) مانع از ورود رقبا به مدار زمین شده، اما ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا و اسپیس ایکس این ادعا را رد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز در لندن گفت: ده‌ها میلیارد ماهواره را می‌توان در مدار‌های نزدیک به زمین جای داد. ادعا‌هایی توسط رئیس آژانس فضایی اروپا (ESA) شده که گفته می‌شود، ماسک "قوانینی" برای صنعت فضایی تعیین می‌کند.
وی در این مصاحبه این ادعاها را رد کرد و گفت: فضای موجود در مدار زمین بسیار عظیم است و ماهواره‌ها دارای ابعاد کوچکی هستند.
او نظراتی مبنی بر پروژه خدمات اینترنتی استارلینک خود دریافت کرد. در این نظرات گفته شد، ماهواره استارلینک مانع از ورود رقبا به صنعت ماهواره شده است.
ماسک در خصوص این نظرات می‌گوید: فضای کافی در مدار زمین برای ماهواره‌های دیگر وجود دارد و من مانع از ورود دیگر رقبا به این مکان نشده‌ام. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم تصمیمات موثر دیگران را نهی کنیم و هیچ کسی را از انجام کاری نهی نکرده‌ایم.
بنیان‌گذار اسپیس ایکس در ادامه سخنانش گفته است: وجود چند هزار ماهواره در مدار زمین حجم عظیمی را اشغال نمی‌کند.
روسیه برای ایران ماهواره ی سنجش از راه دور زمین می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
چینائی ها ایلان ماسک را انتقاد کردند
جوزف اشباخر، مدیرکل ESA (آژانس فضایی اروپا)، هشدار داد که هزاران ماهواره ارتباطی پرتاب شده توسط استارلینک باعث می‌شود، فضای بسیار کمتری برای دیگر رقبا وجود داشته باشد. کارشناسان دیگر در این باره گفته اند، برای جلوگیری از برخورد فضاپیما‌ها در مدار زمین، به فاصله بیشتری نسبت به آنچه ماسک پیشنهاد کرده، نیاز داریم. همچنین دانشمندان نگرانی‌های خود را در مورد خطرات برخورد فضاپیما‌ها در فضا ابراز کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала