حمله نیروهای سودان به شبکه العربیه و الحداس

© AFP 2023 / Albert Gonzalez FarranСолдаты из Народно-освободительной армии Судана в окопах в окрестностях южносуданского города Малакаль
Солдаты из Народно-освободительной армии Судана в окопах в окрестностях южносуданского города Малакаль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
نیروهای امنیتی سودان به دفتر شبکه های العربیه و الحداس در خارطوم حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه العربیه خبرداده است که نیروهای امنیتی سودان به دفاتر شبکه های تلویزیونی العربیه و الحداس که تظاهرات روز پنجشنبه در خارطوم را پوشش می دادند، حمله کردند.
گفته شده است که نیروهای امنیتی دو خبرنگار را مورد لت و کوب قرار داده و به فیلمبرداران و دیگر کارمندان نیز حمله کرده اند. چند نفر مجروح شدند، برخی مجبور به کمک طبی گردیدند. تجهیزات دفتر را ضبط کردند.
بیرق سودان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
کودتای سودان به وضع کشور تأثیر نگذاشته است
الحداس پیش از این روز پنجشنبه از اعتراضات در خارطوم که منجر به درگیری بین معترضان و مامورین انتظامی شد، خبر داده بود. به گفته این کانال، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و نارنجک های صوتی استفاده شده است. به گفته منابع الحداس، سه نفر در جریان اعتراضات در شهر عمران در نزدیکی خارطوم کشته شدند.
در 25 اکتوبر، ارتش گروهی از مقامات عالی رتبه به رهبری نخست وزیر عبدالله حمدوک را دستگیر کرد. در 11 نوامبر، در بحبوحه اعتراضات فعال، جنرال عبدالفتاح البرهان یک شورای حاکمیتی جدید سودان را تشکیل داد و در 21 نوامبر، توافقنامه سیاسی بین نیروهای نظامی و غیرنظامی امضا گردید که بر اساس آن، تصمیم برکناری حمدوک لغو شد.
به گزارش رسانه های عربی، خارطوم به طور دوره ای به توافق بین نظامیان و غیرنظامیان اعتراض می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала