چین: ایالات متحده در خطر پرداخت بهایی سنگین است

© REUTERS / Jason LeeМинистр иностранных дел КНР Ван И
Министр иностранных дел КНР Ван И - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
وزیر خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی هشدار داد، امریکا به خاطر اقداماتش در مورد تایوان در خطر پرداختن "بهایی بسیار سنگین" قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: واشنگتن با تشویق نیروهای حامی استقلال تایوان نه تنها این جزیره را در یک وضعیت بسیار خطرناک قرار می‌دهد بلکه امریکا را نیز در خطر پرداختن بهایی بسیار سنگین قرار می‌دهد.
تایوان به یکی از عامل‌های کلیدی در روابط مخدوش شده میان چین و امریکا تبدیل شده است، امریکایی که اگرچه هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحاتی این جزیره محسوب می‌شود.
تایوان تاکید دارد که یک کشور مستقل است و متعهد شده تا از آزادی و دموکراسی خود دفاع کند. چین مرتبا تایوان را به عنوان حساس‌ترین موضوع در روابطش با امریکا توصیف می‌کند.
وانگ یی گفت: تایوان هیچ راه دیگری جز اتحاد مجدد با چین ندارد.
وزیر خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اروپا در سیاستش نسبت به چین یک "شکاف شناختی" دارد چرا که هم تلاش می‌کند شریک پکن باشد و هم مخالف آن.
در سال جاری میلادی به دنبال مسدود شدن یک توافق سرمایه‌گذاری در بحبوحه تحریم‌های تلافی‌جویانه و اقدام لیتوانی، عضو اتحادیه اروپا برای خارج کردن دیپلمات‌هایش از پکن در جریان مناقشات بر سر جایگاه تایوان، روابط میان چین و اتحادیه اروپا شدیدا خدشه‌دار شد.
وانگ یی گفت: مانع‌تراشی در روند تصویب این توافق سرمایه‌گذاری در نهایت به منافع بلندمدت اروپایی‌ها لطمه می‌زند. به نظر می‌رسد که نوعی "شکاف شناختی" در سیاست اروپا نسبت به چین وجود دارد. تصور این که اتحادیه اروپا از یک سو یک شراکت استراتژیک جامع با چین برقرار کرده و از سوی دیگر چین را یکی از مخالفان اساسی تعیین کرده، بسیار دشوار است.
Представитель МИД Китая Чжао Лицзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
چین، امریکا را به نقض حقوق بین المللی در حوزه فضایی متهم کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала