اعلام دستاوردهای جهان در عرصه صحت

© REUTERS / Flavio Lo Scalzo Супергерои-акробаты приветствуют детей, госпитализированных в больнице Сан-Паоло в Милане, Италия
Супергерои-акробаты приветствуют детей, госпитализированных в больнице Сан-Паоло в Милане, Италия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عضو شوید
کارشناسان نتایج سال 2021 را اعلام نموده گفتند که در سال گذشته، بشریت توانست به دستاوردهای زیادی در عرصه طب و صحت دست یابند.
به گزارش اسپوتنیک، در پایان سال 2021، برق آسا سویه جدید ویروس کرونا "اومیکرون" رخ داد. تغییرات مثبتی در جهان نیز رخ داده است که زندگی و سلامت میلیون ها نفر سیاره ما را به سمت بهتر شدن تغییر داده است.
کارشناسانThinkingGlobalHealth از نظر خود مهمترین دستاوردهای این نوع را ارائه کردند:
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از گسترش سریع اومیکرون
بهترین نرخ واکسیناسیون کووید-19 در جهان
در پورتوریکو (ایالات متحده امریکا)، بیش از 80 درصد از بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال در برابر عفونت کروناویروس واکسینه شده اند. این یکی از بهترین شاخص های جهان در زمان صنف بندی است.
Медицинский сотрудник готовит вакцину Pfizer-BioNTech COVID-19 на ранчо Тюдор в Мекке, Калифорния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
یک میلیون دوز واکسین اهدایی ایالات متحده امریکا به کابل رسید
اولین واکسن مالاریا وارد افریقا شد
سالانه بیش از 260000 کودک بر اثر مالاریا در افریقا جان خود را از دست می دهند. در ماه اکتوبر، سازمان صحت جهانی(WHO) اولین واکسین مالاریا را برای کودکان توصیه کرد.
آغاز استفاده از داروهای ضد مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2020
آغاز استفاده از داروهای ضد مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا
هواپیماهای بدون سرنشین طبی در بوتسوانا پرتاب شدند.
این کشور افریقایی یک برنامه آزمایشی به نام "پهپادها برای سلامتی" راه اندازی کرده است که با کمک آن دکتوران قصد دارند با مرگ و میر بالای زنان مبارزه کنند. طیارات بدون سرنشین تجهیزات طبی و ادویه های ضروری را به نقاط دورافتاده در بوتسوانا تحویل خواهند داد. اگر قبلاً دکتران مجبور بودند چندین ساعت را برای تحویل موارد ضروری صرف کنند، با ظهور پهپادها، این زمان به چند دقیقه کاهش یافت.
تبدیل معالجوی در کانادا ممنوع شد.
کانادا قانونی را تصویب کرده است که معالجه تبدیلی را ممنوع می کند. برای تغییر گرایش جنسی یا هویت جنسی افراد استفاده شده است. کارشناسان مدت‌هاست که به خطر این نوع تاثیر بر انسان پی برده‌اند. اکنون در کانادا، تبدیل معالجوی ممنوع است، صرف نظر از اینکه مریض بخواهد این کار را انجام دهد یا نه. تبلیغ و استفاده از آن نیز به عنوان یک جرم کیفری تبدیل شده است.
ورزشگاه نیوکمپ FC Barcelona pitch - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
ورزش
اتهام آزار جنسی کودکان به مدیر پیشین لاماسیا
صنف های آموزش جنسی برای زنان در خاورمیانه راه اندازی شد.
امسال، زنان خاورمیانه و شمال افریقا به درس‌های آموزش جنسی آنلاین دسترسی پیدا کردند. اجرای این پروژه به دلیل آداب و رسوم محلی در آنجا با مشکلات جدی روبرو شد. در اکثر کشورهای این مناطق، ختنه زنان وحشیانه انجام می شود که سالانه هزاران زن جان خود را از دست می دهند و بازماندگان شروع به تجربه مشکلات جدی در زندگی جنسی و ولادت خود می کنند.
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
دیده‌بان حقوق بشر: طالبان به سمت زندانی کردن زنان گام بر‌میدارند
واکسن HIV مورد تائید امریکا.
سازمان غذا و ادویه امریکا واکسنHIV را تائید کرده است. تزریق ماهیانه جایگزین مصرف چندین قرص در روز خواهد شد که بار بدن مریض را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
امارات استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک لایت را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
جیبوتی واکسین "اسپوتنیک لایت" را به‌عنوان دوز تقویت کننده تایید کرد
دیگر مالاریا در چین و السالوادور وجود ندارد.
پس از تحقیقات و آزمایشات طولانی، کارشناسان WHO تأیید کردند که دیگر مالاریا در چین و السالوادور وجود ندارد. در پادشاهی میانه، در 70 سال گذشته با این مرض مبارزه شده است و السالوادور اولین کشور در امریکای مرکزی است که گواهیWHO در مورد خطر صفر ابتلا به مالاریا را دریافت کرد.
دوا ملاریا؛ موافقت سازمان غذا با دوا امریکایی برای درمان کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2020
استفاده از دوا ضد مالاریا براى درمان كرونا در امريكا
فرانسه به کارکنان مراقبت های صحی که با امراض همه گیر مبارزه می کنند شهروندی اعطا می کند.
12000 داکتر، پرستار و دکتر داخله که در فرانسه دارای وضعیتی بودند، اما تابعیت این کشور را نداشتند، بر اساس یک طرح تسریع شده با تصمیم دولت پاسپورت فرانسوی دریافت کردند. بنابراین، فرانسه به کمک این متخصصین در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала