مشارکت چین در بازسازی اقتصاد افغانستان

© https://twitter.com/afghantweets2/statusکار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین ۱۵درصد پیش رفته است
کار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین ۱۵درصد پیش رفته است   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین از گفت‌وگوی مقام های این کشور با سران گروه طالبان درباره مشارکت پکن در امور بازسازی اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: نشست اقتصادی میان مقامات این کشور و طالبان برگزار شده و طرفین درباره ارئه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصاد افغانستان تبادل نظر کردند.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، که مقامات این کشور و ذاکر جلالی، نماینده‌‌ وزارت خارجه دولت موقت طالبان درباره ارئه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.
آغاز روند انتقال کمک‌‌های بشری چین به سرتاسر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
آغاز روند انتقال کمک‌‌های بشردوستانۀ چین به سرتاسر افغانستان
به گفته وی، این نشست به منظور اجرای توافقی که میان وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر طالبان سال گذشته در دوحه به امضا رسیده بود، برگزار شده است.
وی افزوده است، که دو طرف در مورد وضعیت کنونی انسانی در افغانستان، بازسازی اقتصادی و پیشرفت در کمک‌های بشردوستانه چین به افغانستان و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرده‌اند.
به گزارش GVS، دو طرف توافق کرده‌اند که در زمینه تقویت حکومت‌داری محلی تجربه‌های‌ خود را با هم‌دیگر شریک می‌کنند.
طرف چینی در این گفت‌وگو بری ارایه‌ کمک‌های بشردوستانه بیش‌تر به مردم افغانستان و نیز بازسازی اقتصادی این کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
دولت موقت طالبان با تأیید این خبر گفته است که رییس اداره سیاسی وزارت امور خارجه با رییس بخش آسیای وزارت خارجه چین روی موضوعات مختلف، از جمله بازسازی اقتصادی افغانستان و مسایل بازرگانی به صورت آنلاین گفت‌وگو کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала