سازمان بهداشت جهانی رسما اعتیاد به قمار رایانه ای را به عنوان یک بیماری به رسمیت شناخت

© Sputnik / Evgeny BiyatovПосетители на выставке компьютерных и видеоигр "ИгроМир" в Москве
Посетители на выставке компьютерных и видеоигр ИгроМир в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به قمار رایانه ای را به ICD-11 (یازدهمین بازنگری در طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها) معرفی کرد و رسماً به عنوان یک بیماری شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است، که اعتیاد به قمار رایانه ای به طور رسمی به عنوان یک بیماری شناخته شده و در یازدهمین به روز رسانی طبقه بندی آماری بین المللی بیماری ها و مشکلات مربوط به سلامت گنجانده شده است.
روسیه قهرمان مسابقات بازی های کمپیوتری جهان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
روسیه قهرمان مسابقات بازی های کمپیوتری جهان شد
در عین حال، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید می کنند، که تنها یک پزشک با تجربه می تواند تشخیص جدیدی را انجام دهد. نسخه یازدهم طبقه بندی بین المللی بیماری ها در جون 2018 منتشر شد. سند جدید طبقه بندی موجود بیماری ها را اصلاح می کند و همچنین استانداردها و بیماری های پزشکی جدیدی را معرفی می کند. بنابراین، در ICD-11، اعتیاد به قمار با اشتیاق بیش از حد به بازی های رایانه ای و ویدیویی به عنوان نوع جدیدی از اختلال روانی شناخته می شود. اما برای تشخیص بیماری در فرد باید نشانه های اختلال بازی در طول سال مشاهده شود که تأثیر منفی بر خانواده، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و سایر زمینه های زندگی می گذارد.
کارشناس سازمان بهداشت جهانی در زمینه مواد روانگردان و اعتیاد آور سازمان جهانی بهداشت گفت: "تشخیص اعتیاد به قمار تنها از سوی کارشناسان پزشکی آموزش دیده انجام می شود. بنابراین نمی توانید توصیف تشخیصی اختلال قمار را برای بستگان یا دوستان خود اعمال کنید و این کار به دوش پزشکان است.
ولادیمیر پوزنیاک گفت: نشانه های زیادی از اختلال روانی اعتیاد به قمار وجود دارد، از جمله اگر میل به بازی های رایانه ای شروع به تسلط بر سایر علایق کند و حداقل به مدت 12 ماه در زندگی اجتماعی فرد اختلال ایجاد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала