کیم جونگ اون: سال 2022 سال "نبرد مرگبار" خواهد بود

© REUTERS / KCNAГлава КНДР Ким Чен Ын на открытии 3-го пленарного заседания 8-го Центрального комитета Рабочей партии Кореи
Глава КНДР Ким Чен Ын на открытии 3-го пленарного заседания 8-го Центрального комитета Рабочей партии Кореи  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود در کنگره حزب کارگران این کشور خواستار بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین تقویت توانایی‌های نظامی کشورش شد.
به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون، در آخرین سخنرانی خود در نشست عمومی این حزب در سال روان، به تفصیل درباره روابط با ایالات متحده یا کوریای جنوبی صحبت نکرد، بلکه مشکلات داخلی را مورد بحث قرار داد و اعلام کرد که نیاز به پیروزی در انتخابات است.
آژانس تلگراف مرکزی کوریای شمالی (CTAC) گزارش می دهد، که "نبرد بزرگ مرگبار" که در سال 2022 اتفاق می افتد، در حالی که سال 2021 را سال "پیروزی بزرگ" می نامد.
چهارمین جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کوریای شمالی (WPK) از 27 تا 31 دسامبر برگزار شد. بر اساس گزارش کمیته مرکزی اطلاع رسانی، بودجه سال 2022 کشور، نتایج کار برای سال 2021 و برنامه های سال آینده، بحث ارضی، تغییرات اساسنامه TPK و یک موضوع تشکیلاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از نتایج پلنوم، قطعنامه ای صادر شد که به اتفاق آرا تصویب شد.
Лидер КНДР Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
رهبر کوریای شمالی به گونه بی سابقه وزن کم کرد + عکس
دبیر کل (کیم جونگ اون) گفت، که مبارزه در سال 2022 یک مبارزه مرگبار بزرگ است که باید قاطعانه آغاز شود و باید بدون کوچکترین تاخیری به خاطر توسعه همه جانبه سوسیالیسم به پیروزی برسد.
کیم جونگ اون همچنین ابراز اطمینان کرد، که مانند امسال، حزب و مردم کوریای شمالی دوباره در سال 2022 به پیروزی خواهند رسید.
در دو سال گذشته، کیم جونگ اون پیام‌های سال نو را برای ملت صادر نکرده است و در عوض ترجیح می‌دهد افکار خود را در سخنرانی‌های پس از جلسات مهم حزب در پایان سال گذشته یا آغاز سال جدید به شهروندان منتقل کند. بنابراین، در پایان سال 2019، کیم جونگ اون ریاست یک جلسه عمومی چهار روزه حزب را بر عهده داشت و برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن، پیام سال نو را در جنوری 2020 برگزار نکرد.
در سال 2021، رهبر کوریای شمالی پس از کنفرانس حزب در جنوری سخنرانی کرد و همچنین سخنرانی سال نو را برای ملت برگزار نکرد. امسال، کیم جونگ اون نیز در جلسه عمومی سخنرانی و گزارش ارائه کرد. با توجه به بن بست مذاکرات کوریای شمالی با ایالات متحده و کوریای جنوبی در مورد خلع سلاح هسته ای، توجه به محتوای سخنرانی های رهبر کوریای شمالی و قطعنامه پس از پلنوم متمرکز شد.
با این حال، در خلاصه سخنرانی کیم جونگ اون و نتایج نشست عمومی که توسط کمیته مرکزی آمار منتشر شد، هیچ اشاره ای به امریکا یا کوریای جنوبی نشده است. سخنرانی اصلی "در مورد جهت گیری های حزب و دولت در سال 2022" که در آن رهبر کوریای شمالی نتایج سال را خلاصه کرد، در مورد کشاورزی و ساخت و ساز، تقویت ساختار حزب و مقامات محلی، توسعه صحبت می کند. اقتصاد، صنعت، علم و بهداشت نیز به طور مختصر به ارتقای توان دفاعی کشور و اهمیت کار ضد اپیدمی اشاره کرد.
کیم جونگ اون خاطرنشان کرد، که سال 2021 برای کشور از نظر درک "شرایط عینی" سال "کلیدی" بود که در آن باید برای اجرای برنامه پنج ساله جدید که در ابتدای سال تصویب شد تلاش می کرد.
رهبر کوریای شمالی گفت: "در این جلسه عمومی، همه ما با درک اهمیت راهبردی سال آینده، کار بزرگ و قابل توجه - نه کمتر از امسال، مشکلات مسئولانه و دشوار را بررسی کردیم."
در عین حال، کمیته مرکزی حزب، سال 2021 را سالی موفق، "سال پیروزی بزرگ" می نامد، که راه را برای تغییرات و توسعه همه جانبه ساخت سوسیالیستی "در شرایط آزمایشات دشوار" باز کرد.
کیم جونگ اون همچنین از تلاش ها و صلابت اعضای حزب، کارگران و مردم که اجازه داد سال 2021 به عنوان "سال پیروزی" "با افتخار" بدرخشد، تمجید کرد و از طرف کمیته مرکزی حزب "درودهای گرم" را برای آنها ارسال کرد.
سخنرانی پایانی همچنین به تشریح "مشکلات اساسی" و تعدادی از "جهت‌های تاکتیکی" در روابط بین دو کوریا و به طور کلی در حوزه روابط خارجی در واکنش به شرایط دشوار سیاسی بین‌المللی و محیط پرداخت. اما این نکته با جزئیات فاش نشد. توسعه تسلیحات نیز به اختصار ذکر شده است.
کیم جونگ اون گفت: "وضعیت نظامی در شبه جزیره کوریا که هر روز بی‌ثبات‌تر می‌شود و تغییرات در وضعیت بین‌المللی ما را ملزم می‌کند که بدون کوچک‌ترین تاخیری با قدرت بیشتری در جهت تقویت قابلیت‌های دفاعی ملی پیش برویم".
او گفت: برای تقویت نظم و انضباط، وفاداری ارتش به حزب و همچنین آمادگی مداوم سربازان و تجهیزات برای بسیج برنامه ریزی شده است.
رهبر کوریای شمالی در گزارش خود در مورد موضوع ارضی، بر لزوم انقلاب فنی در روستاها تاکید می کند، از نیاز به اعزام متخصصان بیشتر از موسسات به آنجا، ارتقای سطح آموزش و خدمات پزشکی و تجهیز زیرساخت ها صحبت می کند.
کیم جونگ اون در گزارش خود به تفصیل به جهت گیری های بهبود کشاورزی پرداخت و راه حل فنی و علمی مسئله ارضی را کلید توسعه استراتژیک کوریای شمالی خواند. بر اساس ایده‌های کیم جونگ اون و نتایج رایزنی‌های سه روزه، پلنوم قطعنامه‌های "در مورد انجام مستمر وظایف سال 2022 در برنامه پنج ساله طرح‌شده در کنگره هشتم حزب" و "در مورد سازگاری" را به تصویب رساند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала