افزایش ایست‌های بازرسی نیروهای امر به معرف و نهی از منکر طالبان در شهرها

© Photo / BaisHayatیک انفجار در نزدیکی مسجد جامع عیدگاه در کابل رخ داده است
یک انفجار در نزدیکی مسجد جامع عیدگاه در کابل رخ داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2022
عضو شوید
وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان اعلام کرده‌ است که براساس فیصله‌ی رهبری این وزارت، ایست‌های بازرسی در شهر کابل و سایر شهرها برای "نصیحت مردم" افزایش می‌یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۲ جدی) در صفحه‌ی توییتر خود با اعلام این موضوع، نوشته است که وظیفه‌ی ایست‌های بازرسی، نصیحت مردم در مورد ریش، موسیقی، محرم شرعی زنان و راهنمایی مردم به مساجد در ساعات جماعت خواهد بود.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان خواستار همکاری مردم در راستای عملی‌شدن توصیه‌های مسئولان این وزارت شده‌ است.
شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
وزیر امر به معروف و نهی از منکر: حجاب یعنی زنان باید کاملا پنهان بمانند
این وزارت اخیرا به رانندگان موترها در شهر کابل هم توصیه کرده‌ است تا از پخش موسیقی خودداری کنند و در هنگام نماز با توقف موترهای‌شان، در نماز جماعت شرکت کنند.
همچنین به رانندگان موترهای مسافربری توصیه شده است تا از سوارکردن "زنان بی‌حجاب" در موترهای‌شان خودداری کنند و در جریان سفری که بیش از ۷۸ کیلومتر است، زنان بدون محرم را سوار موترهای‌شان نکنند.
هفته‌ی گذشته وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان دستورالعمل شش ماده‌ای در این مورد صادر کرد. در این دستورالعمل از رانندگان خواسته شده است که تنها زنانی با حجاب اسلامی و همراه با محرم مرد را در مسیرهای طولانی سوار موترهای‌شان کنند.
دیدبان حقوق بشر به این اقدام طالبان واکنش نشان داد و گفت که این اقدام طالبان به معنای زندانی‌کردن زنان از راه بستن فرصت‌های حرکت آزادانه است. طالبان اما آن را پروپاگندا خوانده بودند.
طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، محدودیت‌های زیادی بر زنان وضع کرده‌اند. این گروه به زنان اجازه‌ی کار در ادارات دولتی را نداده و دختران بالاتر از صنف ششم مکتب را از آموزش محروم کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала