برف باری شدید سبب مسدود شدن مسیر ارتباطی بامیان با غور و دایکندی شد

© Photo / وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادثسرما و برف‌باری‌ها در افغانستان بیش از چهل نفر قربانی گرفت
سرما و برف‌باری‌ها در افغانستان بیش از چهل نفر قربانی گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2022
عضو شوید
مسئولان در ریاست فوید عامه ولایت بامیان می‌گویند که به‌دلیل برف‌باری شدید، مسیر عمومی کوتل شاطو به روی رفت و آمد مسافران و وسایط نقلیه مسدود شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، براساس اعلامیه‌ی این ریاست که امروز (دوشنبه، 3 جنوری)، منتشر شده، مسیرهای پنجاب – آبقول و مسیر ولسوالی ورس – پل بندشوی نیز مسدود شده است. ریاست فواید عامه بامیان از تمام مسافران خواسته است که تا اطلاع بعدی از مسیرهای یادشده سفر نکنند.
با این حال، مسئولان در ریاست فواید عامه دایکندی می‌گویند که از شب گذشته بدیسنو برف‌باری در این ولایت جریان دارد و تا کنون مسیرهای عمومی این ولایت به طرف کابل و مراکز ولسوالی‌ها به روی رفت‌و‌آمد باز است. به‌گفته‌ی مسئولان، امکان مسدودشدن مسیرهای یادشده به‌دلیل برف‌باری شدید وجود دارد.
براساس گفته‌های مسئولان ریاست فواید عامه دایکندی، حدود 400 کیلومتر در سطح این ولایت زیر پلان برف‌پاکی قرار دارد که یک شرکتی خصوصی کار آن‌را انجام می‌دهد، اما کوتل‌های قوناق میرامور، خدیر و سیاه‌ بغندی و چبلک ولسوالی شهرستان توسط خود این ریاست پاک‌کاری می‌شود.
قابل ذکر است که کوتل شاتو ولایت بامیان را با ولایت‌های غور و دایکندی وصل می‌کند. با این حال، مسئولان می‌گویند که جریان برف‌پاکی در این کوتل آغاز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала