چین: تمدید "استارت 3" توسط روسیه و امریکا کافی نیست

© Sputnik / Sergey GuneevДивизия Ракетных войск стратегического назначения в городе Тейково Ивановской области
Дивизия Ракетных войск стратегического назначения в городе Тейково Ивановской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2022
عضو شوید
وزارت خارجه چین گفته است که روسیه و ایالات متحده امریکا باید زرادخانه هسته ای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر وزارت کنترل تسلیحات، چین تمدید توافقنامه START-3 توسط روسیه و ایالات متحده امریکا را گامی بسیار مهم می داند، اما معتقد است که این کافی نیست، دو ابرقدرت هسته ای باید به کاهش برگشت ناپذیر زرادخانه های هسته ای خود ادامه دهند.
فو کونگ، معاون دبیر بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین خاطر نشان کرده است که ما متوجه شدیم که روسیه و ایالات متحده آمریکا در حال انجام گفت‌وگوی استراتژیک هستند. اول، می‌خواهم بگویم که چین از تمدید استارت 3 استقبال می‌کند، که گام بسیار مهمی بود که ایالات متحده امریکا در دوران دولت دونالد ترامپ با آن مخالفت کرد.
امیدواری سازمان ملل از کاهش زرادخانه های هسته ای میان روسیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
امیدواری سازمان ملل به کاهش زرادخانه های هسته ای پس از دیدار پوتین و بایدن
این دیپلمات در یک نشست توجیهی گفت: ما معتقد نیستیم که این کافی باشد، زیرا حتی پس از تمدید استارت-3، ایالات متحده امریکا و روسیه با هم بیش از 90 درصد از سلاح های هسته ای موجود بر روی زمین را در اختیار دارند.
وی تاکید کرد که اجماع بین‌المللی همچنان پابرجاست که روسیه و ایالات متحده امریکا باید به کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود به شیوه‌ای غیرقابل برگشت و الزام‌آور قانونی ادامه دهند.
گفتنیست که پیمان استارت نو در حال حاضر بین روسیه و ایالات متحده در حال اجرا است که تعداد کلاهک های هسته ای موجود برای هر طرف را تا 1550 کلاهک محدود می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала