Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آنچلوتی: پپ بهترین مربی تاریخ نیست، دوست داشتم با توتی کار کنم

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر کارلو آنچلوتی
کارلو آنچلوتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2022
عضو شوید
سرمربی رئال مادرید در گفت‌وگو با نشریه ایتالیایی در موارد مختلف از جمله بهترین باشگاهی که کارکرده و بهترین مربی تاریخ فوتبال صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کارلو آنچلوتی سرمربی موفق رئال مادرید، بدون شک یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال است و نقش زیادی در فوتبال امروزی داشته است. این سرمربی باتجربه که هدایت تیم‌هایی چون میلان، ناپولی، چلسی، رئال مادرید و اورتون را داشته است، اخیراً گفت‌وگویی با نشریه ایتالیایی ایل مساجرو انجام داده و در موارد مختلف از جمله بهترین باشگاهی که کارکرده و بهترین مربی تاریخ فوتبال صحبت کرد.
آنچلوتی در آغاز به توضیحات در مورد شکست برابر ختافه پرداخت و گفت:" به چند دلیل شکست خوردیم: مثبت شدن تست کرونای بازیکنان، برخی مصدومیت‌ها، بازگشت به درون زمین پس از ده روز استراحت و حریف منسجم. ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه را داشتیم. ده بازی متوالی را بردیم و این به ما روحیه مهمی داد. بعد از آن نوبت ختافه بود. خلاصه اش این است: هنوز در تعطیلات بودیم."
وی در مورد بزرگترین باشگاهی که کار کرده، گفت:" رئال مادرید باشگاه بزرگی است و از همه چیزفراتر است. البته از نظر شخصی تجربه مشابهی را در میلان هم داشتم که آن هم باشگاه بزرگی است."
سرمربی رئال در ادامه در مورد بهترین بودن پپ در تاریخ فوتبال صحبت کرد و گفت:" بهترین نه ولی قطعا یکی از بهترین‌هاست. انتخاب بهترین مربی تاریخ آسان نیست. بزرگی یک مربی را تنها آمار موفقیت هایش تعیین نمی‌کند هرچند که کسب جام و افتخار نیز بسیار مهم است. تکرار می کنم که تعداد جام ها تنها فاکتور تعیین کننده برای بزرگی یک مربی نیست. شما همچنین باید ایده‌ها، نوآوری‌ها، تجهیزات موجود و ساختار باشگاه ها را نیز در نظر بگیرید. بدون شک گواردیولا تاثیری عمیق در تاریخ فوتبال گذاشته است."
او در مورد فرصت حضور در رُم که از دست رفت، گفت:" سال‌ها برای رم بازی کردم و در مقطعی نزدیک بود هدایت این تیم را نیز برعهده بگیرد. افسوس که نشد چرا که خیلی دوست داشتم مربی فرانچسکو توتی باشم."
سرمربی رئال در مورد نسل جدید مربیان نیز صحبت کرد و گفت:" جوان‌ها خوب هستند و مربیان دیگر مثل خودم، مورینیو، ساری و کلوپ که مربیان قدیمی‌تری هستیم باید خود را به روز نگه داریم زیرا مدیریت بازیکنان امروز بسیار دشوار است."
آنچلوتی در مورد پیشرفت شخصیت مربی‌گری گفت:" در سال 1995 وقتی این شغل را انتخاب کردم، لیست‌ها شامل شانزده تا هژده بازیکن بود و فقط چند دستیار وجود داشتند. امروز 26 بازیکن در اختیار دارم و ده نفر در کادر فنی هستند. مدیریت بازیکنان مشکل‌تر است. آمار و تکنولوژی مشکل ساز نیست بلکه کاملا برعکس است. جذاب است که شرایط تیم‌ها بررسی شود. تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود که همه چیز از صفر شروع شود. حالا با یازده بازیکن بازی می‌کنیم هر چند که فکر می کنم که زمانی که دروازه‌بان بیشتر از هافبک ها توپ را لمس کند، چیزی مشکل دارد."
وی در مورد کلوپ نیز صحبت کرد و گفت:" دوستش دارم چون مثل مورینیو شخصیتی باهوش و صادق دارد. در این دو سال کرونا، یورگن چندین پیام مثبت برای من فرستاده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала