اقامتگاه رئیس جمهور قزاقستان تحت اشغال معترضان قرار گرفت

© Sputnik / Olga Golovko /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب موافقتنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پارلمان قزاقستان
تصویب موافقتنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پارلمان قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
گزارشات حاکی از آن است که شورشیان اقامتگاه قاسم ژومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان را در آلماتی تصرف کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این روزنامه ولاست خبر داده بود که چندین هزار معترض تلاش کردند تا به قلمرو اقامتگاه رئیس جمهور نفوذ کنند.
قابل ذکر است، بیش از 500 غیرنظامی از جمله 130 زن و سالمند در جریان ناآرامی‌ های آلماتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این مساله را روز چهارشنبه رئیس اداره پولیس آلماتی و قانات تایمردنوف شهردار شهر، اعلام کرد: امروز، شهر مورد حملات جدید افراطیون و رادیکال ها قرار گرفته است. اقدامات لازم برای حفاظت از جان و ایمنی شهروندان در حال انجام است. ما از کسانی که به جاده ها ریخته اند می خواهیم که فعالیت خود را متفرق کنند. هدف اصلی ما جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت ها است.
Сетевое оборудование в серверной - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
اینترنت در قزاقستان قطع شد
در روزهای اولیه سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی وضعیت را داد. او در 4 جنوری اعلام کرد که آماده است تا خواسته اصلی معترضان را برآورده کند و قیمت بنزین را کاهش دهد. اما اعتراضات به شهرهای دیگر هم کشیده شد.
در آلما آتی بزرگترین شهر کشور، در شامگاه 4 جنوری و در شب 5 جنوری، شورشیان با مقامات امنیتی درگیر شدند، پولیس از گاز و نارنجک های فلش بنگ استفاده کرد. توقایف از مردم خواست احتیاط نشان دهند و تسلیم تحریکات داخلی و خارجی نشوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала