تلاش معترضان در آلماتی برای یورش به دفتر شهرداری+ویدیو

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiДворец Президента "Ак орда" в Астане
Дворец Президента Ак орда в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
معترضان در آلماتی تلاش می کنند با یک هجوم دفتر شهردار را تصرف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، تظاهرکنندگان می خواهند به اکیمات (دفتر شهردار) نفوذ کنند، نیروهای امنیتی که از آن محافظت می کنند از وسایل ویژه، به ویژه نارنجک های برقی استفاده می کنند. در حال حاضر ساختمان با دود غلیظ پوشیده شده است.
به گزارش این خبرگزاری، در این حملات حدود سه هزار معترض شرکت دارند. پلیس به محل اقامت قدیمی در 50 متری شهرداری عقب نشینی کرده است. مهاجمان چندین افسر پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند و آنها تلاش دارند سپرها و کلاه خود را از آنها بگیرند.
پیش از این قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور افغانستان در پی ناآرامی های اخیر در این کشور به دلیل افزایش قیمت سوخت، در منطقه آلماتی از تاریخ 5 تا 19 جنوری وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور افغانستان طی حکمی اعلام کرد که " به دلیل تهدید جدی و مستقیم امنیتی برای شهروندان، در راستای تامین امنیت اجتماعی، برقراری نظم، حفظ حقوق و آزادی مردم در منطقه آلماتی از ساعت 12 و نیم روز پنجم جنوری تا ساعت 24 نوزدهم جنوری وضعیت فوق العاده اعمال می شود".
بر اساس این فرمان، از ساعت 23 تا هفت صبح منع آمد و شد اعمال می شود.
لازم به ذکر است که در روزهای آغازین سال جدید میلادی، سال 2022، ساکنان برخی شهرهای مانگیستائو در غرب این کشور علیه افزایش دوبرابری قیمت گاز مایع (ال پی جی) به خیابان آها آمدند و دست به اعتراض زدند. این اعتراضات به دیگر شهرهیا قزاقستان نیز کشیده شد. صبح پنجم جنوری قاسم جومارت توکایف استعفای دولت را پذیرفت، و دولت را به دلیل وضعیت موجود و ناآرامی ها مقصر دانست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала