Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تلاش چینی‌ها برای مهار کرونا در المپیک زمستانی

© REUTERS / Kai PfaffenbachПрезидент Международного олимпийского комитета Томас Бах и президент Южной Кореи Мун Чжэ Ин на церемонии открытия XXIII зимних Олимпийских игр в Пхенчхане
Президент Международного олимпийского комитета Томас Бах и президент Южной Кореи Мун Чжэ Ин на церемонии открытия XXIII зимних Олимпийских игр в Пхенчхане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
یک ماه به بازی‌های المپیک 2022 زمستانی باقی مانده اما کشور میزبان از حالا تلاش‌هایش برای مهار کرونا را شروع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک؛ در حالی که یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک زمستانی مانده اما مسولان برگزاری یک عملیات را برای جلوگیری از انتشار شیوع کووید-19 در بین شرکت‌کنندگان روی دست گرفته‌اند.
این بازی‌ها که از 4 فبروری افتتاح می‌شود، قرار است در حالی برگزار شود که جهان با نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون دست و پنجه نرم می‌کند، اگرچه چین که سیاست تحمل صفر کووید را دارد، فقط تعداد معدودی از موارد امیکرون را گزارش کرده است.
مسولان برگزاری مسابقات گفته‌اند که حباب "حلقه بسته" که شرکت‌کنندگان تنها در صورت خروج از کشور یا قرنطینه می‌توانند آن‌را ترک کنند، طبق برنامه‌ریزی‌شده در روز سه‌شنبه، فعال شده است.
شبکه تلویزیونی دولتی CCTV روز چهارشنبه گزارش داد که رئیس جمهور چین "اطمینان قطعی" داده که کارکنان بازی‌ها "به کار خوب خود در همه آمادگی‌ها برای تضمین موفقیت کامل بازی‌های المپیک زمستانی و پارالمپیک پکن ادامه خواهند داد."
محدودیت‌ها در مکان‌های برگزاری بازی‌ها در پکن و ژانگجیاکو در ولایت همسایه "هبی" بسیار شدیدتر از محدودیت‌های المپیک تابستانی گذشته توکیو خواهد بود.
به گزارش اخبار هوانوردی غیرنظامی چین، بخش ورود و خروج حلقه بسته در فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن، اولین پرواز مسافران خود را از "ناریتا توکیو" انجام داد.
این حلقه، پرسُنل مرتبط با بازی‌ها را به مناطق خاصی در داخل و اطراف مکان‌های المپیک محدود می‌کند تا از هرگونه تماس و خطر انتقال با مردم محلی جلوگیری شود. شرکت کنندگان خارج از کشور مستقیماً به داخل و خارج از حلقه بسته پرواز خواهند کرد.
قرار است بیش از 2000 ورزشکار بین المللی برای بازی‌ها به علاوه 2500 "ذینفعان" دیگر، به چین بیایند. سازمان دهندگان نگفتند که چه تعداد از این افراد در حلقه بسته حضور خواهند داشت.
کارشناسان بهداشت ابراز نگرانی کرده‌اند که قابلیت انتقال سریع اومیکرون چالش‌های بیشتری برای جلوگیری از شیوع بیماری در بازی‌ها ایجاد می‌کند که تماشاگران بین‌المللی ندارند.
سازمان دهندگان گفته‌اند که انتظار دارند موارد کووید -19 در بازی‌های المپیک وجود داشته باشد، اما همچنین به برنامه‌های مهار خود ابراز اطمینان کرده‌اند.
علاوه بر کووید، آمادگی برای بازی‌ها با تحریم دیپلماتیک بازی‌ها توسط کشورهایی از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا در اعتراض به سابقه حقوق بشر چین در سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ تحت الشعاع قرار گرفته است، به این معنی که کشورهای یاد شده مسولان سیاسی خود را در این بازی‌ها نمی‌فرستند.
چین هرگونه نقض حقوق بشر را رد می‌کند و از کشورها می‌خواهد که از مداخله در امور داخلی آن دست بردارند و "سیاسی شدن ورزش" را متوقف کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала