در اعتراضات گسترده در آلماتی 190 نفر زخمی شدند+ویدیو

© Sputnik / Igor Ageyenko /  مراجعه به بانک تصاویر سقوط بالگرد نظامی در قزاقستان
سقوط بالگرد نظامی در قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
در آلماتی در اعتراضات گسترده 190 نفر از جمله 137 پلیس زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک سرویس مطبوعاتی اداره بهداشت عمومی شهر بهاین خبرگزاری گفت پس از اعتراضات در آلما آتا، 190 نفر از جمله - 137 افسر پلیس و 53 غیرنظامی - به موسسات پزشکی جهت دیافت کمک های اولیه مراجعه کردند.
در این گزارش آمده است: "190 نفر به موسسات پزشکی مراجعه کردند که از این تعداد 150 نفر را آمبولانس ها منتقل کردند و 40 نفر خودشان مراجعه کرده بودند. از جمله 40 نفر اسیب دیده در بیمارستان، هفت نفر در بخش مراقبت های ویژه که چهار نفر از آنها افسر پلیس هستندف بستری می باشند."
پیش از این قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور افغانستان در پی ناآرامی های اخیر در این کشور به دلیل افزایش قیمت سوخت، در منطقه آلماتی از تاریخ 5 تا 19 جنوری وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور افغانستان طی حکمی اعلام کرد که " به دلیل تهدید جدی و مستقیم امنیتی برای شهروندان، در راستای تامین امنیت اجتماعی، برقراری نظم، حفظ حقوق و آزادی مردم در منطقه آلماتی از ساعت 12 و نیم روز پنجم جنوری تا ساعت 24 نوزدهم جنوری وضعیت فوق العاده اعمال می شود".
بر اساس این فرمان، از ساعت 23 تا هفت صبح منع آمد و شد اعمال می شود.
لازم به ذکر است که در روزهای آغازین سال جدید میلادی، سال 2022، ساکنان برخی شهرهای مانگیستائو در غرب این کشور علیه افزایش دوبرابری قیمت گاز مایع (ال پی جی) به خیابان آها آمدند و دست به اعتراض زدند. این اعتراضات به دیگر شهرهیا قزاقستان نیز کشیده شد. صبح پنجم جنوری قاسم جومارت توکایف استعفای دولت را پذیرفت، و دولت را به دلیل وضعیت موجود و ناآرامی ها مقصر دانست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала