رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی تقاضای کمک کرد

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور قزاقستان از سران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی درخواست کرد تا به قزاقستان برای غلبه بر تهدید های تروریستی کمک کنند.
قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، با بیان اینکه از سران سازمان پیمان امنیت جمعی برای غلبه بر تهدید تروریستی درخواست کمک کرده است، گفت: امروز از سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کردم که به قزاقستان برای غلبه بر این تهدید تروریستی کمک کنند.
رئیس جمهور قزاقستان در یک نشست خبری که از شبکه تلویزیونی "خبر 24" کشورش منتشر می‌شد گفت، در واقع، این دیگر یک تهدید معمولی نیست، بلکه تضعیف یکپارچگی دولت است و مهمتر از همه، حمله به شهروندان ما است که از من به عنوان رئیس دولت می خواهند که فورا به آنها کمک کنم.
به گفته توکایف ، درخواست از شرکای سازمان پیمان امنیت جمعی کاملاً مناسب و به موقع است.
رئیس جمهور قزاقستان همچنین گفت که اعتراضات در کشور باید به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه تلقی شود، باندهای تروریستی که آنها را به راه انداختند در خارج از کشور آموزش جدی دیده اند.
Дворец Президента Ак орда в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
اقامتگاه ریاست جمهوری قزاقستان توسط معترضان تصرف شد
توکایف گفت: باندهای تروریستی اساسا بین المللی هستند، آنها آموزش های جدی را در خارج از کشور گذرانده اند و حمله آنها به قزاقستان را می توان و باید به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه تلقی کرد."
این در حالی است که از شب گذشته و به دستور "قاسم جومارت توکایف" رئیس جمهوری قزاقستان وضعیت فوق العاده نظامی در دو شهر آلماآتی و مانگیستاو به اجرا گذاشته شده است. این وضعیت از 5 جنوری الی 19 این ماه اعمال شده است.
گفتنی است، رئیس جمهوری قزاقستان امروز در نشستی با مقامات بلندپایه این کشور اعلام کرد که نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این جمهوری، به‌رغم اعتراضات گسترده و تغییرات پرسنلی در نظر گرفته شده، بدون هیچ تغییری به شکل قبل باقی خواهد ماند. وی تأکید کرد که اصول اساسی مانند وحدت، برتری قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازاری، همچنان یکی از اصلی‌ترین پایه و اساس سیاست دولتی قزاقستان بوده و نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در این کشور دچار تغییر نخواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала