رفتار طالبان با زنان فراتر از زن ‌ستیزی است

© AP Photoحمله ناکام طالبان بر قوماندانی امنیت بغلان
حمله ناکام طالبان بر قوماندانی امنیت بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
مسئول بخش زنان در سازمان دیده ‌بان حقوق بشر از برخورد طالبان با زنان افغان ابراز نگرانی کرده و گفته‌است که اقدامات طالبان در برابر زنان فراتر از زن‌ ستیزی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، هینر بار، مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به بریدن سر مانکن‌های زنانه از سوی طالبان در توییترش نوشته‌است: "به نظر می‌رسد زن‌ستیز، اصطلاح کافی برای توصیف گروهی نیست که حتی نمی‌تواند با حضور عمومی مانکن‌های زنانه کنار بیاید."
خانم بار در توییت دیگری گفته‌است: "ما در حال تهیه یک لیست از نقض حقوق زنان توسط طالبان هستیم."
این در حالی است که در روزهای اخیر، اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان در هرات استفاده از مانکن و عکس زنان در بنرها و پوسترهای تبلیغاتی دکان‌ها را خلاف شریعت خوانده و آن را منموع کرده‌است.
اتاق اصناف، پیشه‌وران و دکان‌داران هرات به دستور اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان به دکان‌داران گفته‌است که مجسمه‌ها و عکس‌های زنان را از دکان‌های خود جمع‌آوری کنند.
در این مکتوب آمده‌است که هیچ دکان‌داری حق ندارد که از "وسایل تبلیغاتی که خلاف دین مبین اسلام و شریعت نبوی باشد، استفاده کند."
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
مقام پاکستانی: محدودیت طالبان افغانستان بر زنان برای پاکستان خطرناک است
در این مکتوب همچنین تذکر داده شده که مجسمه‌های تبلیغاتی زنان باید "سر" نداشته باشد و ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که طالبان سر مانکن‌های زنانه را می‌برد.
از سوی دیگر، در این اواخر طالبان به موترهای مسافربری توصیه کرده‌اند که زنان بی‌حجاب و بدون محرم را در سفرهای طولانی سوار نکنند.
پیش از این هم، هیتر بار به خبرگزاری فرانسه در واکنش به برخورد طالبان با زنان افغان گفته‌ بود: "این نظم جدید اساساً… بیش‌تر در جهت زندانی کردن زنان است."
بار افزوده بود که این محدودیت "فرصت‌هایی را بر زنان می‌بندد که بتوانند آزادانه حرکت کنند، به شهر دیگری سفر کنند، تجارت کنند، یا بتوانند در صورت مواجهه با خشونت در خانه، فرار کنند."
اما طالبان این موضوع را رد کرده و گفته بودند که حقوق زنان در چارچوب شریعت مصون است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала