رییس جمهور قزاقستان استعفای دولت این کشور را پذیرفت

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان استعفای دولت این کشور را پذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان ساعاتی بعد از اعلان حالت فوق العاده در این کشور در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی، استعفای دولت را پذیرفت.
توکایف فرمان مربوطه را روز چهارشنبه امضا کرد، این سند در وب سایت رئیس دولت منتشر شد. در فرمان امضا شده از سوی وی، به رغم لازم الاجرا بودن استعفای کابینه، از هیئت دولت خواسته شده تا زمان روی کار آمدن کابینه جدید، به انجام وظایف خود ادامه دهد.
پرچم قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2021
قزاقستان 155 تُن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال کرد
در حال حاضر، "علیخان اسماعیلوف" به عنوان سرپرست نخست وزیر منصوب شده است. وی پیش از این، به عنوان معاون اول نخست وزیر مشغول به کار بود. جابه جایی‌های سیاسی در قزاقستان نتیجه اعتراضات سراسری به ویژه در دو استان "آلماتی" و "مانگیستو" به علت افزایش قیمت سوخت است.
پس از افزایش شدید قیمت سوخت، بسیاری از مردم این کشور سوخت خودروهای خود را به گاز مایع LPG تبدیل کرده اند. با این حال، مقام‌های قزاقستان تصمیم گرفتند قیمت سوخت گاز موترها را از ابتدای سال جاری میلادی به مبلغ 120 تنگه (واحد پول قزاقستان) که معادل حدود 28 صدم یک دلار آمریکا است، افزایش دهند. طبق قانون قزاقستان، برگزاری اعتراضات در این کشور غیرقانونی است مگر این که سازمان‌دهندگان چنین برنامه‌هایی پیشتر به مقام‌های دولتی اطلاع دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала