نشست سری کنگره آمریکا درباره خروج از افغانستان

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteГенерал армии США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал армии США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده قرار است هفته آینده در نشست سری سنای آمریکا در مورد خروج امریکا از افغانستان صحبت کند.
به گزارش اسپوتنیک، میلیتری‌ تایمز به نقل از کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گزارش داده که قرار است لوید آستین، روز سه‌شنبه، 11 جنوری در کمیته روابط خارجی سنا در یک مرکز فوق سری سخنرانی کند. به گفته این رسانه، آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا نیز قرار است همراه آقای آستین در این جلسه شرکت و صحبت کند.
این در حالی ا‌ست که لوید استین به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به‌سر می‌برد. پیش از این، وزرای دفاع و خارجه امریکا از اشتراک در جلسه استماعیه کمیته روابط خارجی سنای این کشور در 14 سپتامبر امتناع ورزیده بودند. این موضوع واکنش سناتورهای امریکایی را در پی داشت و سناتو باب منندز‌ گفته‌بود در صورت عدم حضور وزیر دفاع با نامزدی او در این پست مخالفت می‌کند.
 
سنای آمریکا به لوید آستین برای تصدی سمت وزیر دفاع رأی اعتماد 
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
سنای آمریکا به لوید آستین برای تصدی سمت وزیر دفاع رأی اعتماد داد
او خروج شتاب‌زده امریکا از افغانستان را اشتباهی مهلک عنوان کرده‌بود. حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش در افغانستان، مقامات امریکایی را نگران کرده‌است. پیش از این لوید آستین تاکید کرده‌بود که ارتش ایالات متحده می‌تواند با استفاده از هواپیماهای نظارتی و تهاجمی مستقر در جاهای دیگر، تهدیدات ناشی از افغانستان را مهار کند.
گفتنی است، دولت بایدن در مورد پایان آشفته طولانی‌ترین جنگ آمریکا با انتقادات و پرسش‌های شدید هر دو حزب مواجه شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала