خالق "هری‌پاتر" به یهودستیزی متهم شد

© Photo / Warner Bros. (2011)Кадр из фильма "Гарри Поттер и Дары Смерти: Часть II"
Кадр из фильма Гарри Поттер и Дары Смерти: Часть II - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
یک مجری تلویزیونی، کاراکتر جن‌های "هری پاتر" را یهودستیز دانست و "جِی.کِی. رولینگ" نویسنده این اثر را به استفاده از استعارات ضد یهودی متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC جان استوارت، مجری سابق "دیلی شو" جن‌های "هری پاتر" از کتاب های جِی.کِی. رولینگ را یهودی ستیز عنوان کرد.
استوارت در مورد کارکتر بانکداران اجنه این فیلم های سریالی گفت: "اینطور است که می‌دانید یهودیان هنوز همان جایی هستند که هستند".
مجری سابق دیلی شو، شخصیت‌های بانکدار اجنه این مجموعه فانتزی را شبیه کاریکاتورهای یهودی خواند.
بس‌های هری‌ پاتر در خدمت پزشکان لندن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2020
بس‌های هری‌ پاتر در خدمت پزشکان انگلستان
استوارت در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست خود با نام "مساله با جان استوارت"(The Problem With Jon Stewart) گفت: "در اینجا می‌دانید که یهودیان هنوز در جایی هستند که هستند. وقتی با مردم صحبت می‌کنم، این چیزی است که می‌گویم: آیا تا به حال فیلم هری پاتر را دیده‌اید؟ آیا تا به حال صحنه‌های بانک گرینگاتز را دیده‌اید؟ آیا می‌دانید کسانی که بانک را اداره می‌کنند چه هستند؟ یهودیان.
نویسنده مقاله می‌افزاید که تصاویر مشابهی در هفته نامه Der Stürmer در زمان جنگ جهانی دوم در آلمان منتشر شده بود.
او خاطر نشان کرد که در این نسخه اغلب یادداشت ها و تصاویری وجود داشت که یهودیان را توهین می کرد و نفرت را نسبت به آنها برمی انگیخت.
او اشاره کرد که چگونه اجنه به تصویری در کتاب یهودی‌ستیزانه "پروتکل‌های بزرگان یهود" در سال 1903 شباهت دارند.
استوارت اولین کسی است که به شباهت بین اجنه و نقاشی‌های یهودی‌‌ستیز اشاره می‌کند.
رولینگ اخیراً هم به دلیل اظهارنظرهای جنجالی در رسانه های اجتماعی، از جمله نظراتی علیه جامعه تراجنسیتی، با واکنش‌هایی مواجه شده است.
جوآن رولینگ زاده 31 جولای 1965 متخلص به جِی.کِی. رولینگ، مؤلف، تهیه‌کنندهٔ فیلم و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی است. عمدهٔ شهرتش را برای نوشتن مجموعهٔ فانتزی هری پاتر کسب کرده که بیش از 500 میلیون نسخه فروش داشته و به یکی از پرفروش‌ترین مجموعهٔ کتاب‌های تاریخ تبدیل شده‌اند. یک مجموعه‌ فیلم محبوب بر پایهٔ این کتاب‌ها ساخته شد و رولینگ هم از تهیه‌کنندگان قسمت‌های پایانی این مجموعه بود. او با نام مستعار رابرت گالبریث چند داستان جنایی نوشته‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала