Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مرد شماره یک تنیس جهان به اوپن استرالیا می‌رسد؟

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر نواک جوکوویچ
نواک جوکوویچ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
به نظر می‌رسد که حضور نوواک جوکوویچ تنیسور صربستانی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Age استرالیا؛ نواک جوکوویچ روز گذشته با داشتن نامه معافیت پزشکی برای عدم تزریق واکسن کرونا برای شرکت در تنیس آزاد استرالیا 2022 راهی این کشور شد.
مدیران برگزاری این رقابت‌ها پیش از این اعلام کرده بودند همه تنیسورهای شرکت کننده باید گواهی تزریق واکسن کرونا یا نامه معافیت پزشکی از تزریق این واکسن از سوی مقام‌های بهداشتی استرالیا داشته باشند.
بر اساس این گزارش؛ معافیت‌های نامه‌های پزشکی برخی تنیسورها و مدیران برگزاری تنیس آزاد استرالیا به خاطر ابتلای به ویروس کرونا در 6 ماه اخیر صادر شده است.
شاید نواک جوکوویچ هم با همین استثناء موفق به دریافت نامه پزشکی شد. کرایگ تیلی، مدیر تنیس آزاد استرالیا نیز می‌گوید نواک جوکوویچ هیچ توضیحی به او درباره نحوه دریافت این نامه نداده است.
در همین حال، مقام‌های رسمی استرالیا و مدیران تنیس آزاد از نواک جوکوویچ خواسته‌اند تا به مردم توضیح دهد بر چه اساسی واجد شرایط استثناء پزشکی برای تزریق واکسن کرونا شد.
اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا درباره سفر نواک جوکووویچ به سیدنی بدون تزریق واکسن کرونا برای شرکت در تنیس آزاد استرالیا 2022 اظهار داشت:
تحت هیچ شرایطی نباید قوانین خاصی برای نواک جوکوویچ وجود داشته باشد. اگر مدارک پزشکی او برای عدم تزریق واکسن کرونا کافی و رضایت‌بخش نباشد، با هواپیمای بعدی در خانه خواهد بود.
نخست‌وزیر استرالیا افزود:
هر فردی که وارد استرالیا می‌شود باید از الزام‌های مرزی پیروی کند. جوکوویچ مجبور است از قوانین استرالیا پیروی کند. او اگر واکسینه نشده است باید مدارک پزشکی قابل قبولی ارائه دهد. منتظریم تا این مدارک را بررسی کنیم و هیچ تفاوتی میان جوکوویچ و دیگران نمی‌گذاریم.
تنیس آزاد استرالیا از 12 روز دیگر به مدت 2 هفته در سیدنی برگزار خواهد شد. جوکوویچ 34 ساله برنده 20 گرنداسلم است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала