کشته شدن 13 نظامی در اعتراضات قزاقستان/ دو پولیس سر بریده شدند

© REUTERS / Pavel MikheyevЛюди нападают на полицейский микроавтобус во время акции протеста против повышения стоимости на топливо в Алматы
Люди нападают на полицейский микроавтобус во время акции протеста против повышения стоимости на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
شمار نظامیان کشته شده در طی شورش ها در آلماتی، پایتخت قزاقستان به 13 تن رسید. از این شمار دو نفر سربریده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر فرماندهی شهر آلماتی قزاقستان اعلام کرد که شمار کشته شدگان پلیس در درگیری در پایتخت این کشور به 13 نفر افزایش یافت که دو تن از آنها سر بریده شدند.
در پی شدت گرفتن اعتراض‌ها در قزاقستان که اغلب نقاط آن طی دو روز گذشته پس از اعلام افزایش قیمت سوخت دستخوش ناآرامی شده، وضعیت فوق‌العاده در سراسر این کشور برقرار شد.
قزاقستان در سه روز اخیر شاهد شدیدترین تظاهرات خیابانی از زمان استقلال این کشور در سه دهه پیش بوده است.
اعتراضات گسترده در قزاقستان در پی افزایش بهای گاز مايع آغاز شد و طی روزهای اخیر پلیس کوشیده است با استفاده از گاز اشک‌آور، نارنجک‌ صوتی و موتر های آب‌پاش معترضان را متفرق کنند.
هر چند ناآرامی‌های اخیر با اعتراض به دو برابر شدن قیمت گاز مایع که برای سوخت موتراستفاده می‌شود آغاز شد، سرعت گسترش اعتراضات به شهرها و نواحی مختلف قزاقستان بیانگر نارضایتی‌ عمیق‌تری در بین مردم این کشور است.
با گسترش دامنه اعتراضات سراسری در قزاقستان و به آتش کشیده شدن اقامتگاه رئیس‌ جمهوری و ساختمان شهرداری آلماتی، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان از "سازمان پیمان امنیت جمعی"، سی‌اس‌تی‌او، به رهبری روسیه درخواست کمک کرد.
رئیس جمهور قزاقستان، بامداد پنج‌شنبه اعلام کرد به ارتش دستور داده است برای برقراری نظم و مقابله با کسانی که او "تروریست‌ها" خواند، وارد عمل شود.
رئیس جمهوری قزاقستان گفت، نیروهای چترباز ارتش در خیابان‌های آلماتی با "باندهای تروریست" درگیر شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала